سرویس معماری هنرآنلاین: به تازگی در شهر شانگهای کشور چین یک سینمای بین المللی طراحی و اجرا شده است. طراحی داخلی سینما نقطه عطف این پروژه است. در این طرح از یک سری لوله های مسی در سرتاسر سالن استفاده شده و امتداد آن تا اتاق و سالن های نمایش ادامه پیدا کرده است. لوله های مسی در طراحی داخلی سینما علاوه بر زیبایی یک جنبه کاربردی هم دارد به طوری که در بخشی این لوله ها فضایی را برای نشستن و انتظار ایجاد می کنند و در بخشی دیگر این لوله ها به عنوان روشن کننده فضای داخلی عمل می کند.

در نمونه‌ای دیگر در یک سالن سینما  به جای استفاده از صندلی از تشک های نرم و رنگارنگ استفاده شده است. هم چنین از پنل های اکوستیک رنگی در دیواره این سینما استفاده شده است. در واقع این نوع طراحی به نوبه  خود یک طراحی پیشگام و نو در این عرصه است که علاوه بر ایجاد محیطی زیبا و دلنشین باعث افزایش راحتی افراد در طول تماشای یک فیلم می شود.

طراحی داخلی یک سینمای 10 سالنه که در شهر پاریس فرانسه قرار دارد، رویکردی دیگر در طراحی نوآورانه سالن های نمایش را ارائه می کند.  تلاش طراحان، ایجاد یک فضای راحت و مدرن و تا حدودی خلاقانه به همراه دسترسی های آسان به بخش های مختلف این سینما بوده است. امکانات زیادی در این سالن چند منظوره در نظر گرفته شده است که از جمله می توان به  قهوه خانه، لابی های متعدد، فضایی برای مطالعه و گفتمان، کارگاه های آمورشی سینمایی و ... اشاره کرد که در کنار سالن های نمایش فیلم و تئاتر، به علاقه مندان به این هنر خدمات این عرصه ی هنری را ارائه می دهند.