سرویس معماری هنرآنلاین: سینا کیوانی همزمان با حضور در نمایشگاهی از پروژه‌های استودیو کیوانی که در غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شده بود درخصوص نامزدی یکی از پروژه‌های این استودیو در یک رقابت بین‌المللی گفت:  مسابقه بین‌المللی خاورمیانه به پروژه‌هایی اختصاص دارد که در خاورمیانه ساخته شده‌اند یا در قالب پروژه‌هایی کانسپ‌چوال ارائه شده‌اند و قرار است در آینده ساخته شوند. طراحان همه این پروژه‌ها لزوما طراحان خاورمیانه نیستند و ممکن است معمارانی از نقاط مختلف جهان این پروژه‌ها را ارایه کرده باشند و همانطور که اشاره کردم معیار مکان اجرای آن‌ها است که باید در کشورهای خاورمیانه باشد.

وی در همین زمینه افزود: به جز پروژه‌  "ارسی‌خانه" که از طرف استودیو کیوانی در این مسابقه نامزد دریافت جایزه شده، پروژه‌هایی دیگر از طراحان ایرانی هم در بخش‌های دیگر این جایزه نامزد هستند.  "ارسی‌خانه" در بخش پروژه‌های مسکونی در این مسابقه با دیگر نامزدهای معرفی شده رقابت خواهد کرد.

غرفه هنرآنلاین در هفتمین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

این طراح و معمار همچنین اظهار کرد: "ارسی‌خانه"و "مهرخانه" دو پروژه‌ استودیو کیوانی هستند که پیش از این هم با استقبال خوبی در رویدادها و نشریات فضای بین‌المللی روبه رو شده‌اند.

کیوانی در ادامه از اتمام عملیات ساخت و ساز چند پروژه‌ دیگر از این مجموعه خبر داد و گفت: در ماه‌های آینده مراحل ساخت و ساز چند پروژه‌ دیگر استودیو کیوانی از جمله "کبوترخانه" و "پردیس‌خانه" به اتمام خواهد رسید. این پروژه‌ها هر دو مسکونی هستند؛ "کبوترخانه" در شمال کشور و "پردیس‌خانه" در خیابان جردن تهران واقع شده‌اند.

او در خصوص رویکرد ویژه این گروه در معماری تشریح کرد: اغلب پروژه‌های ما همانطور که از عنوان‌شان مشخص است از حیث ساختار و روند طراحی، بر پایه معماری ایرانی شکل می‌گیرند. همه این‌ها در یک مجموعه بزرگ‌تر که قرار می‌گیرند، کانسپت‌هایی ملهم از معماری ایرانی را دنبال می‌کند. نگاه ما به معماری ایرانی در برخورد فرمالیستی خلاصه نمی‌شود و بیشتر مبتنی بر نوعی بازتولید اتمسفر است. وقتی صحبت از معماری ایرانی می‌شود معمولا با همین رویکردهای فرمالیستی روبه‌رو هستیم که در این نگاه اغلب فرم‌های سازه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما همانطور که اشاره کردم ما در این پروژه‌ها بیشتر روی فضاسازی و روح مکان متمرکز هستیم.

غرفه هنرآنلاین در هفتمین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

کیوانی در همین خصوص افزود: به این ترتیب مجموعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم یک رویکرد عمده در آثار ما است و در آینده نیز پروژه‌های دیگری به آن اضافه خواهد شد. "پردیس‌خانه" یکی از نمونه‌های اخیر این مجموعه است که با تمرکز بر فضای باغ‌های ایرانی شکل گرفته که این ویژگی در بخش‌های مختلف آن از جمله نما و فضاهای داخلی قابل مشاهده است.

گفتنی است در نمایشگاه برگزیده پروژه‌های استودیو کیوانی که روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۶ در غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، تصاویری از پروژه‌های "ارسی‌خانه"، "کبوتر خانه" و "مهرخانه" به نمایش درآمد.