سرویس معماری هنرآنلاین: موزه هنرهای زیبای لس‌آنجلس (LACMA) طرح‌های جدید توسعه و جایگزینی با ساختمانی جدید را رونمایی کرد.

پیتر زومتور معمار مشهور سوئیسی و برنده جایزه پریتزکر ۲۰۰۹  ارائه این طرح توسعه یکی از معتبرترین موزه‌های هنری جهان را بر عهده داشته است.  

طبق اعلام موزه لکما طرح جایگزین این موزه پروژه ای 600 میلیون دلاری است و به دنبال آن ماهیت این بنا به طور کلی دگرگون خواهد شد.

بر اساس طرح‌های ارائه شده، چهار ساختمان موجود در محوطه شرقی این مجموعه با یک ساختمان جدید که نزدیک به 4 هزار متر مربع وسعت خواهد داشت در مجاورت بلوار ویلشایر لس‌آنجلس جایگزین خواهد شد.

در حالی که این فضای جدید با هدف ایجاد یک موزه یکپارچه طراحی شده است، تا اندازه زیادی نیز به ظرفیت‌های این موزه اضافه خواهد شد.

همچنین با پیش بینی فضاهای شفاف مکان‌های عمومی این موزه هم افزایش خواهد داشت و چشم اندازهای تازه ای را برای بازدیدکنندگان به ارمغان خواهد آورد. از جمله پلان‌های جدید پیش بینی شده در بنای جایگزین لکما یک باغ مجسمه بزرگ خواهد بود.

طبق برآوردها انتظار می‌رود عملیات اجرایی ساختمان جدید موزه هنرهای زیبای لس‌آنجلس در اواخر سال 2018 آغاز شود. زمان بهره برداری از این پروژه هم در سال 2023 پیش بینی شده است.

موزه هنرهای زیبای لس‌آنجلس  (  Los Angeles County Museum of Art) یا لکما یک موزه هنری واقع در در لس‌آنجلس، آمریکا است. این موزه بزرگ‌ترین موزه هنری در غرب آمریکاست و سالانه بالغ بر یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. این موزه ۱۲۰ هزار شیء هنری از دوران باستان تا مدرن را در خود جای داده است.

LACMA Reveals New Renderings and Drawings of Zumthor-Led Expansion Project,© Atelier Peter Zumthor & Partner / The Boundary

LACMA Reveals New Renderings and Drawings of Zumthor-Led Expansion Project,© Atelier Peter Zumthor & Partner / The Boundary

منبع: Archdaily