سرویس معماری هنرآنلاین: استودیو "morphtopia" سازه‌ای الحاقی در یکی از ساختمان‌های نمادین شهر وین در اتریش را رونمایی کرده است.

این پروژه با رویکرد ایجاد یک زبان گرافیکی و طراحی دوباره یک بنای آشنای معماری شکل گرفته است. ساختمان موردنظر برای اجرای این پروژه بنایی است متعلق به قرن نوزده میلادی که توسط هنرمند اتریشی "اتو واگنر" در سال 1899 طراحی شده است.

افزونه طراحان استودیو "morphtopia به این بنای شاخص به رویکرد تزئین این ساختمان شکل گرفته و به یک پیکربندی فضایی تبدیل می‌شود.

خطوط طلایی سیال این افزونه در حرکتی بی پایان در امتداد سطوح ساختمان اصلی جریان می‌یابند و درعین  حال بر زمینه خاکستری پانل‌های فلزی سوار می‌شوند.

این افزونه تزئینی سقف قدیمی و اصلی بنا را حفظ می‌کند و همزمان از طبقه ای به طبقه دیگر ساختمان می‌لغزد و چون یک ماده مذاب، عناصر جدید معماری را در این کانسپت بازتولید می‌کنند. در حالی که سه ستون اصلی این سازه سیال را در طبقات بنا به ایستایی می‌رسانند، راه پله ساختمان قدیمی هم امکانی را در اختیار طراحان این سازه الحاقی می‌گذارد تا نفوذ در جای جای بنای قدیمی را محقق کنند.

استفاده از یک ساختار شیشه ای هم موجب شده تا جلوه‌های قرن نوزدهمی بنای اصلی، همچنین گرافیک مدرن سازه الحاقی هر یک به اندازه کافی مجال دیده شدن را پیدا کنند.

منبع: designeboom