به گزارش هنرآنلاین، ساختمان "اُرسی‌خانه"، نامزد نهایی دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧ شد. مراسم اهدای این جایزه در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی برگزار می شود.

ساختمان مسکونی اُرسی خانه، کار مشترک نیما و سینا کیوانی به عنوان معماران اصلی این پروژه است. همچنین لادن مستوفی و مریم سرشار و  امیر عباس طاهری، محمد مشعوف، اکبر خلج و علیرضا خوارزمی نژاد هم به عنوان اعضای تیم طراحی و اجرا و سرمایه گذاری در این پروژه مشارکت داشته اند.

در طرح این بنا به معماری خانه های سنتی ایران به خصوص خانه های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه، آب، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه ای شده است. ساختمان اُرسی خانه را با توجه به نوع معماری آن که برگرفته از خانه های سنتی ایران و پنجره های اُرسی است، می‌توان نماینده و سفیر نسل جدید معماری ایرانی در عرصه جهانی نامید.

پیش از این هم معماری این بنا توانسته بود جوایز مختلفی از جمله مدال برنز جایزه جهانی A Design Awards از کشور ایتالیا و رتبه دوم Inspireli Awards را از اتحادیه جهانی معماران(UIA) از آن خود کند و با توجه به استقبال گسترده رسانه‌ها و مجلات و محافل تخصصی معماری جهان از آن، می‌تواند نوید بخش بازگشت مجدد معماری ایرانی به جایگاه واقعی آن در جهان باشد.

نیما کیوانی و سینا کیوانی پیش از این هم با پروژه "مهر خانه"، که بر گرفته از معماری باستانی ایران است توانسته بودند مدال نقره جایزه جهانی A Design Awards ۲۰۱۷ را از کشور ایتالیا کسب کنند.