سرویس معماری هنرآنلاین: جشنواره فیلم‌های معماری و طراحی  (ADFF) بزرگ‌ترین جشنواره فیلم در ایالات متحده است که به معماری و طراحی اختصاص داده شده است. در این دوره از جشنواره 30 فیلم به نمایش در آمد.

نمایش افتتاحیه این جشنواره به فیلمی درباره " گلن مارکوت" معماراسترالیایی برنده جایزه پریتزکر سال 2002 اختصاص داشت.

" کلمبوس" از "کوگو نادا" فیلمی که مدرنیسم در هنر را مرور می‌کند از دیگر فیلم‌های شاخصی بود که در این دوره از جشنواره فیلم  ADFF"" به نمایش درآمد.

مستند پرتره‌هایی از طراحان و معماران برجسته جهان که اغلب آن‌ها از برندگان جایزه پریتزکر هستند در بخشی دیگر از این رویداد به نمایش در آمدند. مستندی درباره " رم کولهاس" معمار شناخته شده هلندی که توسط پسر او و با نام "رم" ساخته شده از فیلم‌های قابل توجه در این بخش بود. همچنین فیلمی درباره " دریس ون نوتن" طراح مد بلژیکی در این رویداد به نمایش درآمد. ون نوتن برای ساخت این فیلم به "رینر هولزر" کارگردان فیلم اجازه داده تا به مدت یک سال زیر و بم حرفه و فعالیت هنری او را ثبت کند.

ADFF Lineup

نمایی از فیلم " کلمبوس"

بخش ویژه جشنواره  ADFF" 2017 "، معرفی غافلگیرکننده‌ای درباره جنبش رادیکال ایتالیایی را به همراه داشت. " فرانچسکا مولته نی" در فیلمی با عنوان "سوپر دیزاین؛ آشفتگی مثبت"، این مکتب هنری تأثیر گذار دهه‌های 1960 و 70 میلادی را با استناد به مصاحبه‌های تاریخی و تصاویر و اسناد تاریخی  مرور کرده است.

ADFF Lineup

نمایی از فیلم مستند پرتره "رم"

فیلمی درباره " آیرس ماتوس" ساخته " هنریک پینا" و مستند پرتره " سارا هویت" از دیگر فیلم‌های به نمایش درآمده در این رویداد بود که  مسائل معاصر از جمله راه حل‌های زیست و مسکن و بی خانمان‌ها را مورد توجه قرار داده بودند.  

 جشنواره فیلم معماری و طراحی از 1 تا 5 اکتبر 2017 در "سینه پولیس چلسی" نیویورک برگزار شد.