سرویس معماری هنرآنلاین: موزه اختصاصی " ایو سن لورن" آیکون مد فرانسوی در مراکش افتتاح شد.

این موزه که توسط استودیو KO طراحی شده ، در فاصله کوتاهی از خانه سن لورن و قرار دارد. فضای نمایشگاهی دائمی، سالن نمایشگاه‌های ادواری ، کتابخانه، آرشیو پژوهشی، سالن نمایش، کتابفروشی و یک کافه تراس از  امکانات این موزه است.

طراحی این موزه با استناد به آرشیوهای سن لورن، فرمی منحنی در کنار خطوط مستقیم، اشکال ظریف و جسورانه ای را  به نمایش می‌گذارد که از پیچ و تاب‌های پارچه الهام گرفته است.

ایو سن لورن از خانواده‌ای فرانسوی‌تبار در شهر اوران واقع در الجزایر، مستعمره سابق فرانسه، متولد شد. سن لورن در سن ۱۷ سالگی زادگاه خود را ترک کرد و برای دنبال کردن حرفه طراحی مد به پاریس مهاجرت کرد. او برای مدت کوتاهی به تحصیل در یک آموزشگاه طراحی مد پرداخت و در ۱۷ سالگی جایزه اول مسابقه‌ای بین‌المللی برای طراحی یک لباس کوکتل را از آن خود کرد. سن لوران در سال ۱۹۶۲ میلادی، سالن طراحی لباس خود را با نام خانه ایو سن لوران افتتاح کرد و در مدت زمان کوتاهی به یکی از تاثیرگذارترین طراحان مد پاریس تبدیل شد.

Studio KO's Yves Saint Laurent Museum Opens in Marrakech,musée YVES SAINT LAURENT marrakech. Image © Nicolas Mathéus

Studio KO's Yves Saint Laurent Museum Opens in Marrakech,musée YVES SAINT LAURENT marrakech (Interior Visualization). Image © studio KO

منبع: Archdaily