به گزارش هنرآنلاین، ایده این نمایشگاه، از سوی یکی از استادان دانشگاه ملبورن، بلیر گاردینر مطرح شده است و هدف از برگزاری آن، بسط و گسترش روابط فرهنگی بین شهر ملبورن و سایر شهرهای دنیا از طریق به نمایش گذاشتن پروژه‌های طراحی و معماری معاصر مراکز مختلف شهری است. از تهران، استودیوی معماری کیوانی و همکاران، دفتر معماری هوبا طرح، دفتر معماری مجد آبادی، دفتر معماری کلوت، گروه طراحی شیفت، دفتر معماری موج نو و شرکت معماری نِکست در این نمایشگاه حاضر بودند.

این یک نمایشگاه سالانه است که ۸ سال پیاپی توسط دانشجویان و باحمایت دانشگاه، در دانشکده‌ی معماری دانشگاه ملبورن استرالیا، برگزار می‌شود.

 «خانه‌ی شریفی‌ها"،"ویلای برادر کوچک‌تر" و"ویلا برای یک دوست"،"گالری سفید" و"ایلخانه" "خانه‌ چهل گره" ،"بانک ملت"، همچنین اینستالیشین‌های"مرگ نویسنده" و"تقریب" ، پروژه‌های"اسپریس کافه"،"اُرسی‌خانه" و "مجتمع امام رضا (ع)" در این نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه با موفقیت چشمگیر برای یک کمیته دانشجویی، روز ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) به پایان رسید که در طی در ۱۰ روز بیش از ۳۵۰۰ بازدید‌کننده شامل دانشجویان، شرکت‌های مطرح معماری ملبورن و علاقه‌مندان مورد بازدید قرار گرفت که در مقایسه با پارسال پیشرفت ۱۰ برابری داشت.