سرویس معماری هنرآنلاین: "فرناندو ماسترانگلو" هنرمند و طراح آمریکایی، در جدیدترین طرح‌های خود مجموعه‌ای  از صندلی و مبلمان شهری، ساخته‌شده از شن و ماسه‌های رنگی به نام مجموعه فرار طراحی کرده که چشم‌اندازی سه‌بعدی در نگاه بیننده ایجاد می‌کند.

ایده اولیه طراحی صندلی و مبلمان شهری این مجموعه، لایه‌های زیرین زمین، کوه‌ها و سنگ‌های رسوبی به همراه آسمان است که با استفاده از موادی همچون سیلیس، شن و ماسه رنگ‌شده طراحی و ساخته‌شده‌اند.

صندلی بی‌قانون

در جدیدترین کلکسیون طراحی "اِوان فِی"، طراح آمریکایی، یک صندلی به نام صندلی بی‌قانون به چشم می‌خورد که دارای شکلی خاص است. در طراحی سیستم این صندلی یک نوع بی‌نظمی خاص قابل مشاهده است. ایده طراحی این صندلی نوعی هرج‌ومرج همراه با آرامش است.

به گفته طراح این صندلی، برای پیدا کردن آرامش در ناکجاآباد، باید به دنبال ابزار حقیقی، واقعی و نوعی نظم باشیم و در مقابل، زشتی و پلیدی در نادرستی و هرج‌ومرج دیده می‌شود که من با استفاده از این فرصت، این دو عبارت را با طراحی صندلی بی‌قانون در آغوش هم به زیبایی قراردادم.

کاربری‌های انعطاف‌پذیر

به تازگی در یکی از پارک‌های نیویورک یک مبلمان جالب با کاربری‌های مختلف توسط "گرگ کورسو" و "مالی دو" هنرمند خلاق طراحی و اجرا شده است. استفاده از فرم‌های موج دار در این طرح باعث شده که افراد بتوانند در حالت‌های مختلف و متناسب با وضعیت خود از این مبلمان استفاده کنند.

از فضای زیرین این مبلمان به عنوان ورودی و فضایی برای استراحت استفاده می‌شود. متریال استفاده شده در این مبلمان شهری تخته سه لایه با پوشش گچ است و در نهایت از رنگ سبز برای رنگ آمیزی استفاده شده است.

منبع: آرک دپارت