سرویس معماری هنرآنلاین: "اِم پاویون" در ملبورن استرالیا با طراحی  "رم کولهاس" معمار شناخته شده و برنده  جایزه پریتزکر و " دیوید ژانوتن" افتتاح شد. این پلت‌فرم که طرحی همتای پاویون گالری سرپنتین لندن است، چهارمین سال برگزاری خود را می‌گذراند .

پیشنهاد طراحان " آ اِم اِی  " برای طراحی این پاویون شامل عناصری استاتیک و پویاست که اجازه می‌دهد پیکربندی‌های متعددی با برنامه ریزی‌های غیرمنتظره‌ای در این سایت ایجاد شود. به دنبال ایده‌ی آمفی‌تئاتر سنتی، این طرح  یک "محیط خودساخته برای اجرا" به عنوان فضایی برای مباحثه عمومی، ورک شاپ‌های طراحی، موسیقی و رویدادهای هنری خواهد بود.

عناصر متحرک این طرح، مخاطبان آمفی تئاتر را می‌چرخانند. پایه‌های متحرک اجازه‌ی پیکربندی‌های متفاوت فضا را بسته به طریقه استفاده از پاویون می‌دهند و یک "فضای شهری انعطاف پذیر" با سقفی متمایز را ایجاد می‌کنند. همراه با محو کردن آستانه و مرز برون و درون، فضای مسقف پاویون به نوبه‌ی خود فاصله میان مخاطب و اجراکنندگان را تضعیف می‌کند.

ام پاویون 2017 بر روی یک تپه مصنوعی از گیاهان بومی قرار گرفته و شامل یک آمفی تئاتر دوار است که با سازه شناور بسیار بزرگی پوشانده شده است. ماهیت و مادیت این پاویون به طور مستقیم با محیط اطراف آن، قرارگیری در باغ ملکه ویکتوریا به خودی خود و شهر ملبورن، به عنوان پایه ای برای فعالیت و بحث در داخل آن ارتباط دارد."

این پاویون سال گذشته با طراحی بجوی جین از استودیو مومبای (بمبئی) موفقیت فوق العاده ای را کسب کرد و با 94هزار بازدیدکننده با بیش از 287 رویداد در 139 روز برپایی آن مواجه شد. "شان گادسل" و "اماندا لوت" طراحان دوره‌های پیشین این پاویون بوده‌اند.

2017 MPavilion Designed by OMA's Rem Koolhaas & David Gianotten Opens in Melbourne,© John Gollings

2017 MPavilion Designed by OMA's Rem Koolhaas & David Gianotten Opens in Melbourne,© John Gollings

منبع: آرک‌دیلی