سرویس معماری هنرآنلاین، به نقل از سایت المصری الیوم، شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: امارات با افتتاح موزه "لوور ابوظبی" حضور فرهنگی خود را در سطح جهان تقویت خواهد کرد.

وی آورده است که این موزه ثمره روابط استراتژیک کشورش با فرانسه است. هم‌چنین لوور ابوظبی راهی از سوی امارات برای ارتباط فرهنگی و تلاش برای ایجاد پلی در شناخت همه ملت‌های جهان است. 

در سال 2007 فرانسه و امارات بر سر ایجاد موزه لوور ابوظبی توافق کردند. این موزه اولین موزه جهانی در جهان عرب و یکی از مهم‌ترین موسسه‌های فرهنگی خواهد بود که در منطقه خاورمیانه ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر "لودویک پوآیه" سفیر فرانسه در ابوظبی چندی پیش تازه‌ترین تصاویر از این پروژه را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

در حالی مقامات اماراتی و فرانسوی از افتتاح این مرکز هنری مهم خبر می‌دهند که طبق پیش‌بینی‌های اولیه قرار بود ساخت و ساز این اولین شعبه یک موزه مهم هنری در خاورمیانه  در سال 2015 به اتمام برسد.

 رئیس توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری ابوظبی طی خبری که سال گذشته میلادی در "رویترز" منتشر شد، ظرافت منبت‌کاری‌های به کار رفته در گنبد این بنا را  که بسیار زمان‌بر بوده را در کنار تأمین اعتبار این پروژه از دلایل تأخیر در افتتاح این پروژه عنوان کرده بود.

"ژان نوول" معمار شهیر فرانسوی و برنده جایزه معتبر پریتزکر در سال 2008، طراحی لوور ابوظبی را بر عهده داشته؛ بنایی که ساخت و ساز آن از سال 2013 آغاز شده و در وسعتی در حدود 24،000 متر مربع طراحی شده و قرار است پلی بین هنر شرق و غرب باشد.

این موزه جدید در جزیره السعدیات در ساحل شهر بندری ابوظبی و در چارچوب طرحی فرهنگی ساخته شده است. این طرح شامل ساخت زمین گلف و دیگر پروژه‌های فرهنگی از جمله "موزه ملی" "تئاتر ملی و هنرها" نیز می‌شود.

مقامات اماراتی گفته‌اند در این موزه آثار تاریخی این کشور و دیگر کشورهای جهان به نمایش درخواهد آمد.

موزه لوور ابوظبی براساس قراردادی میان مقامات ابوظبی، دولت فرانسه و موزه لوور پاریس، ساخته شده و یکی از مهم‌ترین موسسه‌های فرهنگی خواهد بود که در منطقه خاورمیانه ایجاد شده است.

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی