به گزارش هنرآنلاین، عصاره آموزش در مدرسه معماری، ایجاد گوناگونی در گفتمان معماری و یافتن راه حل‌هایی معمارانه متکی بر نگاه شخصی و ژرف دانشجویان، جهت افزایش سطح گفتمان و فراهم کردن امکان شکل گیری نگاه‌های گوناگون است.

 هومن طالبی، مدیر آکادمیک مدرسه معماری Caai کانون معماران معاصر با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته برنامه آموزش در استودیوهای همگرا، در قالب سه استودیو برنامه‌­ریزی شده بود که حول یک موضوع واحد یعنی تهران- شهری که در مسیر پر شور و شتاب رشد خود بسیاری از کیفیت‌های مطلوب یک شهر را از شهروندانش دریغ می­‌کند - سه سؤال اصلی را مطرح می‌کردند.

مدیر آکادمیک مدرسه معماری Caai افزود: امسال مدرسه‌ی معماری در قالب چهار استودیو به هدایت و سرپرستی هومن طالبی، علیرضا تغابنی، فرشاد مهدی‌زاده و کامران حیرتی به کار خود ادامه خواهد داد. اساتید دوره که همگی به واسطه کار حرفه­‌ای، پیش زمینه اکادمیک یا تجربه زندگی در تهران، رابطه­‌ای بسیار جدی با این شهر دارند، چهار مسئله عینی و کلیدی را در مورد تهران مطرح می‌کنند که هر استودیو روی یکی از این مسائل در طول دوره متمرکز خواهد شد. سال گذشته استودیوها به موضوعات هم‌نهی ساختارها، شکل‌دهی اتفاق، و تراکم  با محوریت تهران پرداختند.

وی افزود: علاوه بر تهران که همچنان موضوع استودیوها است مسئله‌­ی معاصر بودن و ایجاد خوانشی از آنچه ما به عنوان "امروز" تلقی می‌کنیم زنجیره‌­ی اتصال برنامه‌ریزی‌­ها و اتفاقات استودیوها است.

مدیر آکادمیک مدرسه معماری Caai افزود: استودیوهای همگرا در یک بازه هشت ماهه تشکیل می­‌شوند و دانشجویان در جلساتی  با حضور معماران و صاحب‌نظران پروژه‌های خود را ارائه خواهند داد تا امکان ایجاد گفتگویی انتقادی بین مدرسه و کانون‌های علمی و متخصصین فراهم شود.

طالبی اضافه کرد: دوره‌های تکمیلی مدرسه معماری Caai  در راستای استودیوهای طراحی برنامه‌ریزی شده‌اند و هدف از تشکیل آن‌ها آموزش مهارت‌هایی است که در طول دوره دانش پژوه بتواند بصورت عملی در جهت پیشبرد طراحی و تحقیق خود از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر آکادمیک مدرسه معماری Caai تأکید کرد: خلاقیت و نگاه جستجوگر، میزان تلاش و جدیت، شهامت در تجربه کردن و در مرحله‌ی پایین‌تر توانایى در استفاده از مهارت­هاى تولید و ساخت معمارى (مانند مهارت ترسیمات توصیفى و تحلیلى، تولید فرم، ساخت ماکت)، همچنین فعالیت در حوزه­هاى فرهنگى و هنرى غیر معمارى که بتوان در آن‌ها توانایى­ها و استعداد داوطلبان را شناخت، مبنای انتخاب و شرکت دانشجویان در استودیوهای همگرای مدرسه معماری Caai است که در همین راستا نمونه کارهای گذشته‌ی دانشجویان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزئیات نحوه‌ی پذیرش در مدرسه‌ی معماری Caai به سایت کانون معماران معاصر به آدرس www.archca.com مراجعه نمایند.