سرویس معماری هنرآنلاین:  مجله معماری دیزین (DEZEEN MAGAZINE) در گزارشی از قرار داشتن ایران در آستانه دوره جدیدی از معماری نوین همزمان با رفع تحریم‌های اقتصادی سخن گفته است.

در این گزارش  در توصیف این شرایط جدید آمده است: یک اقتصاد در حال گسترش، رشد تقاضای داخلی برای سبک زندگی مدرن و سرمایه گذاری پررونق در زیر ساخت‌های گردشگری فرصت‌های جدیدی را برای فعالان معماری مدرن در این کشور منزوی پدیدار کرده است.

برای مثال پل طبیعت در تهران که طراح آن “لیلا عراقیان ” مهندس معمار زن ایرانی است که هنگام طراحی این اثر تنها ۲۶ سال داشته است. پل طبیعت بزرگ‌ترین پل پیاده روی در ایران است که در شمال تهران واقع شده است.

مجله دیزین در ادامه به شکل گیری نسل جدیدی از مهندسان معمار و طراحان در ایران اشاره کرده و در گفت و گو با آن‌ها برخی ساختمان‌های مسکونی جدید در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران را که در طراحی آن‌ها از نبوغ و نوآوری و ترکیب سبک‌های معماری نوین با معماری سنتی ایرانی استفاده شده است، را مورد بررسی قرار داده است.

به نوشته این گزارش برخی از این ساختمان‌ها مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته و می‌تواند همزمان با ورود موج جدیدی از توریست‌های خارجی به ایران برای این کشور یک مزیت جدید گردشگری به حساب آید.