سرویس معماری هنرآنلاین: طرح جدید بیارکه انگلس تلفیقی از یک شعبه فروشگاه  IKEA، هتلی مقرون به صرفه و ساختمان های مسکونی است که با کانسپت معماری پایدار و سبز ارائه شده است.

این مجموعه که در مجاورت یکی از محله‌های اصلی شهر کپنهاگ قرار دارد سال 2019 افتتاح خواهد شد. مهم‌ترین مزیت طراحی چنین پروژه ای نزدیک بودن به خطوط راه آهن و گذر از هسته شهر می‌باشد که در انتهای سایت پروژه دو برج بزرگ در انتهای آن سر برافراشته‌اند.  

مجموعه چند منظوره تجاری مسکونی از گروه معماری BIG

مسئولان شهری توکیو از آسمانخراشی جدید که برنامه ریزی شده تا در مجاورت ایستگاه شیبویا در توکیو ساخته شود، پرده برداری کردند. طرح این آسمانخراش بصورت مشترک توسط شرکت‌های ژاپنی کنگو کوما، گروه معماری سانا و نیکن با 230 متر ارتفاع ارائه شده است که یک عرشه 3000 متر مربعی در بالای آن قرار دارد و در یک روز صاف دید تا کوه فوجی را تضمین می‌کند.

ساخت برج شیبویا تا سال 2019، یک سال قبل از المپیک توکیو، برنامه ریزی شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های برج، طراحی عرشه بام به مساحت 3000 متر مربع است.

Image result for shibuya skyscraper

لندن میزبان اولین اثر معماری سانتیاگو کالاتراوا  در این شهر خواهد بود. این لندمارک 1 میلیارد دلاری بر سایتی در شبه جزیره گرینویچ با امکاناتی چون سالن سینما، تئاتر، واحدهای تجاری بزرگ و خرده فروشی قرار خواهد گرفت. برج‌های سه گانه این سایت با مساحتی قریب به 1.4 میلیون فوت مربع، توسط شرکت توسعه‌ی نایت دراگون بر فراز شهر موجود بالا می‌رود و دفاتر، آپارتمان‌ها و هتل‌ها را به وسیله یک پل جدید به آن سوی رودخانه تایمز متصل می‌کند.

هدف از این پروژه احیای منطقه به یک مرکز بزرگ فرهنگی ست. این تغییرات 8.4 میلیارد دلاری در طول سال‌های آینده انجام می‌پذیرد، در هفت محله این منطقه، 15,720 خانه جدید فراهم می‌کند. همچنین این منطقه، میزبان اولین استودیوی بزرگ فیلم سازی مرکز لندن، یک محله تازه طراحی شده، مدارس، ادارات، امکانات درمانی و بهداشتی و فضاهای عمومی خواهد بود.

منبع: Archdaily/designeboom