سرویس معماری هنرآنلاین: فرانک گری معمار شناخته شده کانادایی پروژه کلاژ معماری خود را در یک پلتفرم هنر معاصر در جنوب فرانسه اجرا می‌کند.

این پلتفرم با گردانندگی مایا هافمن سوئیسی محل راه آهن متروکه این استان جنوبی فرانسه است که طی رویدادی که از اواخر سال 2018 آغاز خواهد شد، میزبان بعضی از شناخته شده ترین هنرمندان جهان می‌شود.

فرانک گری در این مجموعه برجی به ارتفاع 56 متر را می‌سازد که مشتمل بر سالن‌ها و استودیوهای هنری متعددی خواهد بود و قرار است طی برگزاری این رخداد هنرمندانی از سرتاسر جهان در این استودیوها به پروژه‌های هنری خود برای ارائه در این فضا بپردازند.

گری شهرتش را مدیون تحولی است که در معیارهای زیبایی‌شناسی در شهرسازی و معماری ایجاد کرده است. یکی از ویژگی‌های کار او، به‌کارگیری نرم‌افزارهای سه‌بعدی‌ای است که معماران دیگر معمولاً از آن در طراحی‌هایشان استفاده نمی‌کنند.

بنای موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا که نقطه عطفی در معماری معاصر به‌حساب می‌آید، یکی از آثار گری است و مدل آن در موزه هنر شهری در لوس‌آنجلس دیده می‌شود.

گری در مورد اینکه آیا جنبه‌های هنرهای تجسمی در کارهای او بارزتر است یا هنر معماری می‌گوید: "من معمار هستم. درنتیجه از پیش سراغ ساخت پیکره و مجسمه نمی‌روم. مرز بین مجسمه‌سازی و معماری در دنیای امروز ما خیلی مشخص است. درنتیجه نمی‌خواهم با کسی در این باره بحث کنم. زیبایی در چشم بیننده است و آزاد هستید هر اسمی که می‌خواهید روی آنچه می‌بینید، بگذارید."

frank gehry luma arles

frank gehry luma arles

منبع: designboom