سرویس معماری هنرآنلاین: گروه معماری "سان تیان ون"، ویژگی‌های منحصر بفرد و جالب توجهی از کارکردهای بصری را  در طراحی یک رستوران به سبک ژاپنی در استان "جی لین" چین به نمایش گذاشته‌اند . طراحی رستوران" ستسوگتا" با خلق فضا و عرصه‌های چشمگیر که به طرز جالب توجهی با نمادهای تفکر ذن پیوند یافته، ارتباط ویژه ای را با مخاطب ایجاد می‌کند.

در مواجهه با طراحی جسورانه فضای ورودی، هر رهگذری علاقمند می‌شود تا به داخل ساختمان برود.  نمای روشن، ورودی نورانی، عرصه شیشه ای آبی رنگ و پس زمینه سیاه رنگ سقف در طراحی داخلی صرفاً به عنوان یک ایده مفهومی به کار نرفته‌اند اما ترکیب این چند ویژگی باعث شده تا به لحاظ بصری تعادل در فضا ایجاد شده و از نظر کاربری، هارمونی مناسبی خلق کند. 

انتقال ارزش‌های فرهنگی هنری ژاپن به مشتریان برای کارفرمای این پروژه اهمیت داشته است. فضای شیشه ای آبی رنگ فصول سنتی ژاپن را تداعی می‌کند؛ درخت سپید در فضای آبی به نشانه زمستان، نور زرد و سپید به نشانه پاییز و تلفیق نور صورتی و سفید به نشانه فصل بهار در نظر گرفته شده‌اند. این سه رنگ توسط نورهای  LED محیط و عرصه‌ها را متأثر از فلسفه سنتی ژاپنی به نمایش می‌گذارند.

sun tianwen captures the essence of japanese cuisine in this vividly-hued setsugekka restaurant

 

منبع: designboom