سرویس معماری هنرآنلاین: موسسه توسعه شهری بروکسل اعلام کرده است که هفت تیم طراحی که از میان فهرست نزدیک به یکصد دفتر طراحی انتخاب شده‌اند برای طراحی مرکز مرکز جدید هنری ژرژ پمپیدو در پایتخت بلژیک رقابت خواهند کرد.

قرار است این مرکز هنری با تبدیل یک مرکز معتبر قدیمی یعنی "آرت دکو سیتروئن" در قلب بروکسل به یک مجتمع چندمنظوره فرهنگی هنری با تمرکز بر هنر معاصر و معماری به فعالیت بپردازد. 

در میان منتخبین نهایی برای رقابت در طراحی این مرکز دفاتر مربوط به بعضی از طراحان شناخته شده هم دیده می‌شود، هر چند در فهرست اولیه نام‌های دفاتر مشهور بیشتری همچون زاها حدید و نورمن فاستر به چشم می‌خورد که از مرحله نهایی این رقابت جا مانده‌اند.

مرکز پمپیدوی پاریس که در سال ۱۹۷۷ به‌نام ژرژ پمپیدو رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس برپا شد، بزرگ‌ترین موزۀ هنر مدرن در جهان است که ۱۷۷۰۰ مترمربع سطح زیربنا دارد. ویژگی ظاهری مهم این مرکز معماری بی‌همتا و جنجال‌برانگیز ساختمان آن است که رنزو پیانو و ریچارد راجرز طراحی کردند. در این طرح تمام لوله‌کشی‌ها و کانال‌های تهویه هوا و سیم‌کشی برق در بیرون ساختمان و در معرض دید قرار دارد. منتقدان آن را به انسانی شبیه دانسته‌اند که دل‌وروده‌اش بیرون از بدن قرار دارد. در سال جاری میلادی این مرکز هنری در پاریس چهلمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.

منبع: آرک دیلی