به گزارش هنرآنلاین، اسکله جدید شهر هیستینگز، در جنوب انگلستان، بنای تازه‌ای که به موزه بریتانیا افزوده شده، و استودیوی جدید یک عکاس در غرب لندن برای به دست آوردن جایزه استرلینگ ( RIBA Stirling Prize) در سال ۲۰۱۷ با یک‌دیگر رقابت خواهند کرد.

علاوه بر این ساختمان‌های تازه احداث شده، سه بنای تازه تاسیس شده دیگر هم از کاندیداهای دریافت جایزه‌ای هستند که هر سال به بهترین ساختمان/بنای جدید در بریتانیا اهدا می‌شود.

کالج شهر گلاسکو که سال گذشته در پی ساختن پردیس "ریورساید کمپس/ Riverside Campus" جایزه سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرده بود، امسال هم یک نماینده در فهرست کاندیداهای جایزه استرلینگ دارد.

این بار همان گروه از معمارها یک شهرک کامل را در فضایی با حجم ۶۰۰۰۰ متر مربع گنجانده‌اند. فضایی که قبلا توسط ۱۱ ساختمان - و فضاهای خالی - اشغال شده بود، حالا یک پردیس جدید برای دانشجوها و کارمندهای کالج شهر گلاسکو است.

این بنای تازه شباهت‌های (بصری/فرمالیست) زیادی با پروژه پیشین این کالج دارد.

شبکه‌ای شطرنجی‌-شکل از چهارچوب، ستون‌های متعدد و بلند، دیوارهای شیشه‌ای و... از شباهت‌های ساختمان قبلی کالج شهر گلاسکو با این ساختمان ۱۰ طبقه ۱۶۲ میلیون پوندی است.

پردیس جدید علاوه بر گردآوری چندین دانشکده مختلف شامل سالن‌های آرایش و پیرایش، آشپزخانه‌های صنعتی، استودیوهای فیلمسازی است.

موزه بریتانیا

بر خلاف دو بنای تازه کالج شهر گلاسکو که دورنمای افق شهر را متحول می‌کند، ساختمان ۱۳۵ میلیون پوندی‌ که به موزه بریتانیا افزوده شده اصلا چشم‌گیر نیست.

چیزی که در ظاهر ساختمانی است که در فضای‌های خالی بین چند بنا ساخته شده، تنها ۳۰ درصد از "مرکز جهانی نگه‌داری و نمایشگاه‌ها" در موزه بریتانیا است.۷۰ درصد دیگر این ساختمان که زیر زمین ساخته شده، به موزه بریتانیا اجازه خواهد داد تا برای اولین تمام آثار خود را به نمایش بگذارد.

موزه "فرمان اقیانوس‌ها"

در شهر کنت، در جنوب شرقی بریتانیا، فضایی که در گذشته محل کسب و کار کارمندهای چندین کارگاه کشتی‌سازی کوچک بود، پس از هزینه ۹.۵ میلیون پوندی، به یک موزه‌ دریانودری تبدیل شده است.

درب ورودی این موزه که در کنار یک ردیف کارگاه قرار دارد، بر خلاف کارگاه‌های دیگر سیاه است. شکل آن‌ هم با الهام گرفتن از ساختمان‌های اطراف طراحی شده است.

حالا موزه "فرمان اقیانوس‌ها/ Command of the Oceans" تازه‌ترین بنای این محله کهن دریانوری و تعمیرگاه کشتی است.

اسکله هیستینگز

پس از آتش‌سوزی مهیبی که سال ۲۰۱۰ اسلکه شهر هیستینگز را تخریب کرد، با پایان یافتن یک پروژه ۱۴ میلیون پوندی، اسکله هیستینگز دوباره کار خود را آغاز کرد.

طراحان این بنای مینیمالیست، اسکله را یک بوم نقاشی خالی توصیف کرده‌اند که هر روز با آمدن بازدیدکننده‌ها رنگ می‌شود.

این پروژه بخشی از برنامه‌های مقام‌های محلی و دولتی برای احیای مجدد اقتصاد این شهر توریستی است.

بارنتز گروو

تلاش‌ معمارها برای استفاده از فضاهای به هدر رفته یکی از پروژه‌های نماینده کسب جایزه استرلینگ سال ۲۰۱۷ است.

طرح ساده یک ساختمان آجری بلند، با بالکن‌های غیرمعمول فراهم‌کننده شش آپارتمان بزرگ برای اهالی منطقه استوک نیونگتون در شمال لندن است.

ستودیوی عکاسی جدید یورگن تلر در لندن مثال خوبی از یک روند رایج در بین نماینده‌های امسال است: در نظر گرفتن تاریخ ساختمان.

معمارهای این استودیو تصمیم گرفتند شاخصه‌های صنعتی این بنا را محفوظ نگه دارند و سعی کنند که قدیم و جدید را با هم تلفیق دهند.

 

منبع: بی بی سی