سرویس معماری هنرآنلاین: طراحی دفتر مرکزی آپارات (یکی از سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو در ایران) بر اساس ایده ساخت یک فضای مستقل در کالبد ساختمان شکل گرفته است.

تیم طراحی این پروژه متشکل از مهدی علی بخشیان، رضا ضیا، علیرضا شکوری، مریم لاله، امیرعلی علی بخشیان، کونور ون کلیو، همچنین علی و سروش ساسانیان به دنبال بازتعریف مجموعه ای مبتنی بر تعامل فضاهای مشترک و دفاتر مستقر در این مجموعه شکل گرفته است.

در نتیجه شفافیت ایجاد شده مابین فضاهای مستقل مجموعه امکان معاشرت و گفت و گو میان کارکنان دفاتر به بهره وری بیشتر در مجموعه حاصل شده است. همچنین دیواره‌های شیشه‌ای تعبیه شده در فضا برای 75 ایستگاه کاری این مجموعه امکان بهره مندی از نور طبیعی و گردش آن در سراسر فضا را امکان پذیر می‌کنند.

هندسه ارتودنسی مجموعه با یک فضای ویژه رخدادهای ارگانیک  در مرکز اداری قطع می‌شود . این فضای رخداد پله‌های مرکزی اصلی است که نه تنها به عنوان یک عنصر عمودی بین طبقات عمل می‌کند بلکه همچنین به عنوان یک شبه آمفی تئاتر داخلی امکان دیدار و گفتگوی کارکنان  را مهیا می‌کند. با الهام از نقاشی مدور لوکوربوزیه و با رعایت تناسبات انسانی، این پله‌ها انواع مختلفی از توابع ارگونومیک و کاربردهایی مانند نشستن، ایستادن و تکیه دادن را پیشنهاد می‌کنند.

APARAT Headquarters,© Deed studio

APARAT Headquarters,© Deed studio

منبع: آرک دیلی

عکس ها از :  دید استودیو