سرویس معماری هنرآنلاین: تادئو آندو معمار سرشناس ژاپنی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را برای تبدیل ساختمان تاریخی بورس  پاریس به موزه‌ای برای کارگزاران هنری و هنرمندان ارائه داده است.

در بخشی از این پروژه، آندو یک سازه استوانه‌ای الحاقی در مرکز این بنای تاریخی در نظر گرفته که با پیوستن به مجموعه فضای نمایشگاهی بزرگی را شکل می‌دهد. آندو همچنین برای بازسازی کامل بخش‌های قدیمی بنا از جمله گنبد این اثر تاریخی مصمم است.

طی یک مداخله دیگر که در همکاری با "پی‌یر آنتون گاتیه"، فضای جدیدی بین سازه استوانه‌ای و نمای داخلی ایجاد شده که  پاساژهای جدید برای دسترسی به تمام فضاهای بنا را ایجاد می‌کند. در این بخش از طراحی جدید بنا  فضاهایی برای برگزاری کنفرانس‌ها، بلک باکسی برای اجرای تئاتر، همچنین فضاهایی برای نمایش ویدئو و نمایش‌های تجربی در نظر گرفته شده است.  

آندو درباره این برنامه تغییر و تحول می‌گوید: با افزودن  فضاهای جدید به این بنای تاریخی نفیس، در حالی که بخش بزرگی از  خاطرات شهر بر دیوارهایش حک شده، تلاش کرده‌ام  تا کلیت بخش داخلی بنا را به فضایی معاصر تبدیل کنم. موضوع در اینجا، یک بار دیگر، ایجاد فضایی است که گذشته را با حال و آینده مرتبط می‌سازد. "

گفتنی است؛ عملیات اجرایی این برنامه‌ها از همین تابستان آغاز شده  و افتتاح بخش‌های جدید برای اوایل سال 2019 برنامه ریزی شده است.

tadao ando paris pinault collection

tadao ando paris pinault collection

منبع: designboom