به گزارش هنرآنلاین، پلتفرم ٢٨ فصل تابستان خود را با تمرکز بر تأثیر عصر دیجیتال بر پروسه طراحى و تولید أشیاء و آثار هنرى با نمایشگاهی از ماحصل ورکشاپ مدرسه تابستانی IaaC ادامه می‌دهد.

دختر بچه‌ای از شهر، برنامه‌ها و آرزوهایش فاصله می‌گیرد و در چالش‌های زندگی امروز تجربه‌اندوزی می‌کند. در همین راستا، تمام احساسات و بلافاصله خاطرات او توسط گوی‌های شفافی که در مرکز فرماندهی احساسات او هستند نمایش داده شده و ذخیره می‌شوند. انیمیشن خلاقانه شرکت دیزنی <Inside Out> نقطه شروع و موضوع محوری پژوهش این برنامه است؛ به طور مشخص اینکه احساسات انسان‌ها چگونه دریافت و خوانده می‌شوند، چگونه دریافت می‌شوند، چگونه تحلیل می‌شوند، چگونه به داده‌های ریاضی مبدل می‌گردند و چگونه بر قدم‌های بعدی طراحی و ساخت تأثیر می‌گذارند.

موضوع بیانگر فرآیند پیچیده‌ای از دریافت اطلاعات، انتقال، ذخیره‌سازی و تحلیل آن در نهایت بازنمایی نتیجه آن در «فرآیند» یا «فرآورده» طراحی است. این بازنمایی می‌تواند کیفیتی بهنگام داشته باشد و همواره در طول زمان بر وضعیت و کیفیت پروژه تأثیر بگذارد. از مجرای چنین پژوهشی نه تنها مساله طراحی کردن و ساختن در فضای تعاملی جدید مورد کاوش قرار می‌گیرد، بلکه داده‌های تحلیلی که حاصل تعامل و کنش‌های مداوم انسان است به بخشی از اثر فیزیکی بدل می‌گردند.

این آثار به صورت اینستالیشن‌هایی در ترکیبی از فرم، نور، صدا و متن به عنوان مدیوم‌هایی میان مخاطب و اثر و در قالب یک پژوهش تجربی ساخته شده‌اند. مجموع این آثار با عنوان مدرسه تابستانی IaaC، مرکز تهران، در همکاری میان کرفت (CRAFT)، پلتفرم ۲۸، اپلیکیشن پیاده، پلتفرم تهران و مرفوجنسیزم (Morphogenesism) در فضای پلتفرم ۲۸ و گالری آب انبار ارائه می‌شوند.

این نمایشگاه سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ افتتاح و در روزهای چهارشنبه و جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان به بازدید از این مجموعه می‌توانند به گالری آب انبار و پلتفرم ۲۸ واقع در خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانى، نبش بن بست روشن منش، پلاک ۲۸ مراجعه کنند.