سرویس معماری هنرآنلاین: منصور آزاد کام شامگاه دوشنبه در نشست خبری افتتاحیه موزه خلیج فارس اظهار کرد: در جهان امروز نقش هنر در پرورش خلاقیت و ارتقای سلامت روانی بسیار پر رنگ است و رفتار انسان ها درهمه جای جهان به شدت تحت تاثیر هنر است رفتارهایی که در صورت تکرار می توانند قسمت مهمی از هویت یک جامعه را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: در میان این هنرها گستردگی حوزه هنرهای تجسمی و مانا بودن آن باعث می شود که این شکل از هنر بتواند یکی از بهترین ابزار برای تاثیرگذاری غیر مستقیم و البته پایدار بر روی افراد یک جامعه باشد.

این هنرمند نقاش افزود: مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش که درجنوب غربی جزیره کیش ساخته شده دارای 52 متر ارتفاع با قطر متوسط 10 متر است که سازه آن به صورت یکپارچه از بتن ساخته شده و دارای فضاهایی شامل گالری ها، سالن آمفی تئاتر، بخش های اداری و مدیریتی، کافی شاپ و بخش های پشتیبانی و تاسیساتی است.

وی گفت: موزه ساخته شده در این سازه در زمینی به وسعت سه هزار و 620 متر مربع زیر زمین قرار دارد و تنها سقف مواج آن بر روی زمین قابل رویت است.

مدیرعامل موسسه مشاور معماری طرح فضا افزود: این پروژه با هدف ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری در بخش غربی جزیره کیش و ایجاد تعادل در تراکم و توزیع امکانات سیاحتی جزیره اجرا شده است.

آزاد کام خاطرنشان کرد: موزه خلیج فارس، 5 گالری دارد که یک گالری به خلیج فارس و اسناد و مدارک تاریخی مربوط به آن و چهار گالری دیگر به ارائه آثار هنرمندان اختصاص یافته است و بنا داریم هشتمین نمایشگاه فرا را در کیش برگزار کنیم.

وی ادامه داد: موسسه مشاور معماری طرح فضا که سال 70 در تهران تاسیس شد، در زمینه پروژه های بزرگ شهری، معماری و طراحی داخلی فعال است و این مجموعه با توجه به احساس کمبود و ضعف شدید حضور هنرهای تجسمی بومی، خصوصا در فضاهای زیستی با همکاری بیش از 400 هنرمند در سرتاسر ایران سعی دارد نسبت به فعال سازی اقتصاد بدنه هنرهای تجسمی و توسعه فرهنگ خرید آثار هنری توسط آحاد جامعه و همچنین ترویج نگاه سرمایه ای به خرید آثار هنرمندان اقدام کند.

وی برگزاری نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان اقوام، هنرهای تجسمی هنرمندان جوان، هنرمندان خود آموخته و کارگاه های آموزشی، حراج های هنری، مسابقات نقاشی و عکاسی در دو سطح همگانی و حرفه ای را از جمله برنامه های پیش بینی شده در گالری های موزه خلیج فارس عنوان کرد.

نخستین گالری موزه خلیج فارس 5 تیرماه همزمان با عید فطر با نمایش 312 اثر از هنرمندان تجسمی افتتاح می شود و تا 15 مردادماه برپا خواهد بود.