سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از ویژگی‌های بخش عفاف و حجاب نمایشگاه امسال قرآن کریم، یکپارچگی قسمت‌های مختلف آن و از همه مهم‌تر تنیدگی آن به بخش اصلی نمایشگاه است که همگی در زیر سقف شبستان اصلی گرد هم آمده‌اند.

عرضه اقلام متنوعی همچون چادر ملی، روسری و سربندهای اسلامی، غرفه‌های طرح ملی نذر حجاب، طرح ملی چادرنماز اهدایی به مساجد از دیگر قسمت‌های جذاب و مخاطب پسند این بخش از نمایشگاه است.

اما این دوره از نمایشگاه قرآن در بخش عفاف و حجاب خود تنها منحصر به جامه اسلامی زنانه نشده است و توجه و اهتمام قابل توجه به طبع و سلیقه مراجعین به نمایشگاه نیز داشته است.

عرضه تی‌شرت مردانه آن هم به قیمت مناسب در رنگ‌بندی متنوع و البته به جای استفاده از عبارات گنگ اسلامی و یا طرح‌هایی که هیچ سنخیتی با باور و فرهنگ ایرانی ندارد در آن‌ها از طرح‌ها و نقوش اسلامی استفاده شده است، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

برخی از تولیدکنندگانی که در این دوره از نمایشگاه قرآن غرفه دارند با توجه به تابستان و فصل گرما و اینکه ممکن است پوشیدن کت و شلوار به عنوان یک لباس رسمی برای بسیاری از مردان سخت و مشکل باشد، در یک اقدام ابتکاری اقدام به تولید و عرضه پیراهن و شلوارهایی کرده‌اند که در نگاه اول شبیه به کت و شلوار رسمی است اما وقتی از نزدیک با آن‌ها مواجه می‌شویم خواهیم فهمید که با استفاده از پارچه‌های خنک و الیاف طبیعی اقدام به دوخت آن‌ها کرده‌اند که در عین ظاهر رسمی و شکیل همچون کت و شلوار مناسب فصل مردان به حساب می‌آید.

مدت‌هاست که به مدد و ابتکار کارگروه مد و لباس و حمایت از تولیدکنندگان در این بخش از صنعت البسه به جای استفاده از تصاویر قهرمانان خارجی که چندان با آرمان و نیات آن‌ها آشنا نیستیم استفاده از تصاویر قهرمانان ملی در طرح تی‌شرت‌های مردانه باب شده است که البته با توجه به اینکه تمام مراحل تولید و طرح دار کردن این تی‌شرت‌ها از کیفیت لازم برخوردار است لذا در نمایشگاه امسال نیز شاهد اقبال پسران جوان در خریداری از این نوع البسه هستیم.

بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دو بخش فروش و بخش ترویجی، ۸ تا ۲۶ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.