سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مریم‌ ‌السادات خرمدره مدرس دانشگاه و مدیر اجرایی بخش مسابقه زنده تصویرسازی عفاف و حجاب در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره جزئیات این بخش به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این مسابقه در روزهای 17، 20 و 22 خردادماه از ساعت 17 تا ساعت 22 در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه آثار این مسابقه در سه سطح اساتید، دانشجویی و طراحان آزاد مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات شخص دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در راستای برگزاری مسابقه زنده تصویرسازی عفاف و حجاب، قرار است در پایان داوری از طرح‌های برتر برای ورود به چرخه تولید حمایت شود.

خرمدره ادامه داد: خوشبختانه تا به اکنون توفیقات بسیاری در راستای برپایی مسابقات زنده طراحی حاصل شده و دوره‌های پنجم و ششم جشنواره مد و لباس فجر مصداق مناسبی برای تأیید این مهم هستند.

این مدرس دانشگاه و مدیر اجرایی بخش مسابقه زنده تصویرسازی عفاف و حجاب، حضور حداکثری مردم در نمایشگاه قرآن را فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای اسلامی و ایرانی در زمینه مد برشمرد و تصریح کرد: جشنواره‌های فجر بیشتر دارای مخاطب خاص هستند اما فرصت‌هایی همچون نمایشگاه قرآن که حضور چشمگیر آحاد ملت از نقاط مختلف کشور را به دنبال دارد می‌تواند فرصت مناسبی برای تجلی و شکوفایی الگوهای مد و لباس اسلامی و ایرانی در کشورمان باشد.

او افزود: باید امیدوار بود که از دریچه چنین رویدادهایی، طراحان و تولیدکنندگان ملزومات عفاف و حجاب تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشند و روز بروز شاهد ورود ایده‌های نو و خلاقانه به سوی بازار هدف باشیم.

خرمدره، درباره نحوه برپایی مسابقه زنده تصویرسازی عفاف و حجاب گفت: این مسابقه به شکل انفرادی برگزار می‌شود و ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای هر روز مسابقات، 40 نفر از هنرمندان داوطلب است که البته لازم است که به‌جز کاغذ زمینه، شرکت‌کنندگان سایر ملزومات کار را همراه خود داشته باشند.

بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دو بخش فروش و بخش ترویجی، ۸ تا ۲۶ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.