سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در انتهای ضلع شرقی شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) که این روزها محل برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است و درست پشت بخش دانشگاهی نمایشگاه، چند غرفه در کنار هم خودنمایی می‌کند که به عرضه مصنوعات و زیورآلات اسلامی اختصاص دارند.

زیورآلاتی همچون انگشتر عقیق یمانی، فیروزه خراسانی و برخی سنگ‌های قیمتی که علاوه بر جنبه‌های تزئینی که اقلام زینتی به حساب می‌آیند، استفاده آن‌ها از نظر شریعت محمدی مستحب نیز انگاشته شده است.

البته این مطلب تنها ارتباط به دین و شریعت خاصی ندارد و علوم تجربی ثابت کرده است که برخی از این سنگ‌ها که در زمینه صنعت زیورآلات از آن‌ها استفاده می‌شود اتفاقاً منشأ درمانی و بهداشتی داشته‌اند و شاید به واسطه چنین خواصی است که دین اسلام نیز بر استفاده از آن‌ها از سوی مؤمنان اصرار و ابرام دارد.

به طور مشخص در مورد عقیق سفارش‌های زیادی در زمینه استعمال آن شده است که به واسطه خواص بسیار ضعیف رادیواکتیویته قادر به دفع سموم بدن و انسجام سلولی در مبارزه با عوامل بیماری‌زا را دارد و بسیار مباحثی که در استفاده از فیروزه به سبب خاصیتی مسکنی و التیام درد از آن یاد شده است.

به هر روی غرفه‌هایی که در نمایشگاه قرآن امسال به این امر اختصاص داده شده‌اند نماینده تولیدکنندگان فعال در زمینه زیورآلات اسلامی هستند که علاوه بر عرضه مناسب و با تخفیف آن‌ها مشاوره‌هایی را با استفاده از اسناد معتبر در زمینه بهداشت و طب اسلامی به مراجعین می‌دهند و در مورد استعمال سنگ‌هایی به غیر از عقیق و فیروزه با جویا شدن ماه تولد مراجعه‌کننده او را به انتخاب بهترین سنگ به منظور استفاده از این اقلام تزئینی راهنمایی می‌کنند.

به طور مثال اگر فردی متولد ماه شهریور باشد به او استفاده از یاقوت سرخ را پیشنهاد می‌کنند و با دانستن این نکته که شاید فرد مراجعه‌کننده متولد دی‌ماه باشد او را با این توجیه که هر نوع سنگی را می‌تواند به عنوان انگشتری و یا هر یک از اقلام تزئینی انتخاب کند در انتخاب مخیر می‌سازند.

به غیر از موارد ذکرشده غرفه‌های مورد نظر اقدام به عرضه و فروش سایر اقلام مورد نیاز اقامه نماز همچون تسبیح نیز کرده‌اند که در آن‌ها نیز از سنگ‌های قیمتی نظیر فیروزه و شاه‌مقصود استفاده شده است که با قیمتی مناسب در اختیار خریداران قرار گرفته است.

بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دو بخش فروش و بخش ترویجی، ۸ تا ۲۶ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان است.