سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اواخر اردیبهشت‌ماه و در روزهای 18 تا 20 می 2017، اکسپوی حلال روسیه در شهر کازان برگزار شد که در این رویداد، مریم تاج‌گردون مدیر برند نورا به نمایندگی از ایران حضور داشت.

تاج‌گردون درباره این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: یکی از دستاوردهای مهم چنین برنامه‌های هنری و بین المللی، تبادل فرهنگ‌های گوناگون در بستر تأثیرگذار مد و لباس است و در این اکسپو شاهد آن بودیم که هنرمندان از کشورهای مختلف، لباس‌های سنتی و بومی خود را در قالب  نمایش مد اسلامی و به مدت دو روز به نمایش گذاشتند.

مدیر برند نورا با اشاره به برپایی نشست‌های اقتصادی در این اکسپو بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم این رویداد، توجه به مسئله واردات و صادرات مد و لباس اسلامی در میان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دارای جمعیت قابل توجه مسلمان بود که مورد توجه و استقبال بسیاری از مدعوین قرار گرفت.

مدیر برند نورا با اشاره به حضور دو گروه ایرانی در این اکسپو اظهار داشت: به اتفاق دیگر گروه، در مجموع 16 دست لباس برای حضور در فش شوی اکسپوی حلال روسیه به نمایش گذاشتیم که آثار ایرانی به دلیل داشتن تنوع رنگ و طرح با استقبال درخور دیگر حضار مواجه شد.

او با اشاره به داشته‌های فرهنگی و تمدنی غنی در کشورمان به عنوان دستمایه برای کاربرد در حوزه مد و لباس اظهار داشت: معماری ایرانی می‌تواند یک منبع الهام ارزشمند برای طراحان مدهای اسلامی باشد و سوزن دوزی های ایرانی که در نوع خود بی‌نظیر به نظر می‌رسند توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

در ادامه این مطلب تصاویری از اکسپوی حلال شهر کازان در کشور روسیه را مشاهده کنید:

اکسپوی حلال روسیه

اکسپوی حلال روسیه

 

اکسپوی حلال روسیه

اکسپوی حلال روسیه

اکسپوی حلال روسیه

اکسپوی حلال روسیه

اکسپوی حلال روسیه