سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نخستین نشست تخصصی بررسی لازمه‌های حضور دانشگاهیان در صنعت منسوجان و پوشاک، روز سه‌شنبه 9 خرداد در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

در این نشست، برخی از دانشجویان رشته طراحی پارچه و لباس درباره تجربیات خود در زمینه ورود به حوزه صنعت از مسیر دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند. 

فریناز فربود، استادیار گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا(س) دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از مدت‌ها پیش جلسات متعددی را با حضور مدیران صنایع مرتبط با حوزه مد و لباس انجام دادیم، اما آنچه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز این طیف از جامعه را مرتفع می‌کند تلاش مضاعف برای دسترسی به تجربیات افرادی است که از مسیر دانشگاهی توانسته‌اند به این صنعت راه یابند.

او افزود: از همین رو، با حضور سه تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه الزهرا(س) که امروز از مدیران موفق در حوزه صنایع نساجی و پوشاک هستند نخستین نشست تخصصی بررسی لازمه‌های حضور دانشگاهیان در صنعت منسوجات و پوشاک را برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

استادیار گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا(س) از برنامه‌ریزی برای تداوم سلسله نشست‌های بررسی لازمه‌های حضور دانشگاهیان در صنعت منسوجان و پوشاک خبر داد و تصریح کرد: البته به شخصه اصرار داشتم که تا پیش از پایان ترم جاری دانشجویان، این نشست برگزار شود و از همین رو فرصت چندانی برای تبلیغات بیشتر در این زمینه وجود نداشت، اما امیدوارم در دوره‌های بعدی از مشارکت سایر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان طراحی پارچه و لباس در این سلسله نشست‌ها بهره‌مند شویم.

فربود ادامه داد: برآیند این نشست‌ها می‌تواند کمک شایانی در ایجاد ارتباط مؤثر میان صنعت و دانشگاه داشته باشد و ما امیدواریم با همراهی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فضای تعاملی مناسب در این کارگروه میان نمایندگان صنعت و دانشگاه بیش از پیش ایجاد شود.