سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نشست خبری "طرح ملی نذر حجاب" با حضور اسدالله سلیمانی، مدیرعامل برند حجاب‌گستر، میثم نژاد رمضانی، مدیرعامل برند تیام و فعال در حوزه تولید پوشش‌های اسلامی و علی قلعه قوند، فعال حوزه تولید محصولات حجاب و عفاف یکشنبه 7 اردیبهشت به میزبانی خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برگزار شد.

میثم نژاد رمضانی، در آغاز این نشست با اشاره به رونمایی "طرح ملی نذر حجاب" با هدف ارتقای کیفیت چادر مشکی در بخش حجاب و عفاف بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم، اظهار داشت: مهم‌ترین نگاه در تحقق این طرح، ورود نگاه فرهنگی به محصولات حوزه حجاب و عفاف است، چرا که معتقدیم باید کالای حجاب را کالای فرهنگی بدانیم. به عنوان مثال همان‌گونه که افرادی با تکیه بر امکانات دولتی و فرا دولتی در حوزه کتاب مشغول هستند و از مزیت‌هایی در این زمینه بهره می‌برند، فعالان حوزه حجاب و عفاف نیز باید در مقولاتی همچون امور مالیاتی و تأمین اجتماعی از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

نژاد رمضانی در ادامه به موضوع نوآوری در محصولات حجاب اشاره و تصریح کرد: بهینه‌سازی از ضروریات فعالیت در حوزه حجاب و عفاف است. البته قرار نیست ما حجاب را تنها در چادر مشکی تعریف کنیم. طبق موازین شرعی که اصل را بر پوشیدگی گذاشته است می‌توان با حفظ زیبایی و توجه به مقوله طراحی در این زمینه پیشرفت کرد و البته باید مراقب بود موازین شرعی فدای نوآوری نشوند.

او با انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در ورود و پرداختن به مقوله حجاب و عفاف، تأکید کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور باید متولی اصلی ساماندهی به طرح‌های مربوط به این حوزه باشد و طرح "فردوس" یا همان "طرح ملی نذر حجاب" نیز با نگاه ویژه این کارگروه و حمایت فکری کارشناسان فعال در بنیاد ملی مد و لباس شکل گرفته است.

این فعال در حوزه تولید پوشش‌های اسلامی از ایجاد شعبات مختلف برای اجرای طرح ملی نذر حجاب خبر داد و گفت: افرادی که آمادگی دارند نمایندگی فروش محصولات فردوس را داشته باشند می‌توانند اعلام آمادگی کرده تا این طرح به شکل سرتاسری و گسترده در کشور به اجرا گذاشته شود.

نشست خبری

او گفت: این طرح در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به ثبت مالکیت معنوی رسیده که ضروریات همکاری نمایندگی‌ها با این طرح نیز همین امر بوده و فعالان علاقه‌مند به اخذ نمایندگی این محصول می‌توانند با ارسال شماره 5 به پیامک 500052222 آمادگی خود را برای همکاری اعلام کنند که البته ارسال شماره 1 به همین پیامک به منزله سفارش محصول خواهد بود.

اسدالله سلیمانی، مدیرعامل برند حجاب‌گستر نیز در ادامه این نشست با تأکید بر قیمت‌های کاذب محصولات حجاب و عفاف در بازار داخلی بیان کرد: ما مفتخریم در سالیان اخیر و به ویژه با جامه عمل پوشاندن به طرح ملی نذر حجاب، چادر مشکی با بهترین کیفیت پارچه و دوخت و قیمت مناسب عرضه می‌کنیم و اطمینان داریم با تداوم اجرای این طرح، قیمت چادر مشکی در بازار تا 40 درصد افت قیمت خواهد داشت.

سلیمانی درباره این طرح توضیح داد: افراد می‌توانند با ارائه یک چادر مشکی کهنه، تا 15 هزار تومان از تخفیف در خرید چادر مشکی "فردوس" بهره‌مند شده و تنها با پرداخت 49 هزار تومان یک چادر مشکی که در طرح نمونه ارتقا یافته چادر دانشجویی است، خریداری کنند.

نشست خبری

علی قلعه قوند، دیگر فعال حوزه تولید محصولات حجاب و عفاف نیز با تأکید بر اینکه افراد داوطلب برای اخذ نمایندگی لازم است تا به شروط مصوب در کارگروه ساماندهی مد و لباس همچون استفاده از الگوی استاندارد در تولید محصول، حفظ کیفیت پارچه و دوخت و همچنین فروش با قیمت مصوب پایبند باشند بیان کرد: طرح فردوس قرار است تا به نیاز طیف گسترده‌ای از بانوان در جامعه پاسخ دهد و جا دارد تمام افرادی که دغدغه کار فرهنگی دارند در این طرح با ما سهیم شوند.

او با اشاره به همکاری‌های انجام گرفته از سوی بنیاد مستضعفان به منظور سرمایه‌گذاری در احداث کارخانه نساجی حجاب شهرکرد گفت: البته از آنجا که در این مسیر مشورتی با کارشناسان و تولیدکنندگان محصولات انجام نگرفته است، متأسفانه پارچه‌ای در این کارخانه تولید می‌شود که عرض پارچه نیاز ما را تأمین نمی‌کند و مجبوریم از کشور کره جنوبی پارچه مورد نیاز را وارد کنیم.

قلعه قوند در خاتمه گفت: برنامه‌هایی نیز برای صادرات محصولات خود در طرح فردوس به کشورهایی همچون عراق و به ویژه منطقه کردستان عراق داریم که تاکنون استقبال خوبی از محصولات ایرانی در زمینه حجاب و عفاف داشته‌اند و امید است با حمایت‌های دولتی و برپایی نمایشگاه‌هایی در این کشور، بازار عراق را از دست کشورهایی همچون کویت و ترکیه به سمت کشورمان سوق دهیم.