سرویس مد و لباس هنرآنلاین: تابستان سال گذشته بود که دبیرخانه نخستین جشنواره لباس کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پس از پایان فراخوان نخستین جشنواره لباس کتابدار، بالغ بر ۲۴۰ اثر از سوی طراحان دریافت کرده است.

نخستین جشنواره لباس کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف بهره‌گیری از هنر ارزشمند طراحی لباس در مشاغل مختلف و به ویژه امور فرهنگی، ایجاد نشاط و تعامل بین مخاطبان، ارائه الگوهای نوین در لباس اسلامی و ایرانی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد.

براساس اعلام دبیرخانه، مزایای برگزیده شدن در این جشنواره توسط داوران فنی و کتابداران به‌عنوان استفاده‌کنندگان لباس، انتخاب طرح برگزیده به‌عنوان لباس واحد برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، اعطای مالکیت معنوی و نشان شیما (شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی) و تولید انبوه طرح‌های برگزیده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی اعلام شد.

همزمان با اختتامیه این جشنواره نیز طرح‌های برگزیده به‌نمایش گذاشته شدند.

طی روزهای گذشته، دبیرخانه این جشنواره اقدام به انتشار نسخه pdf کتاب نخستین جشنواره طراحی لباس کتابدار کرده است که در ادامه این مطلب می تواند برای دریافت این نسخه اقدام کنید:

 

دانلود فایل