سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سارا برنده، مدرس دانشگاه و مدیر برند "پرنه دیزاین" در حوزه لباس مدارس، در ارتباط با نخستین همایش ملی نوآوری در منسوجات و پوشاک کار به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: جای خالی برگزاری چنین رویدادی در کشورمان به شدت احساس می‌شد و جا دارد از مسئولان دانشگاه علم و فرهنگ برای برگزاری این همایش تقدیر کرد.

برنده که با برخی از محصولات خود با عنوان برند "پرند" در حوزه لباس مدارس در این رویداد حضور پیدا کرده است، با تأکید بر لزوم حمایت از تولید ملی و تلاش برای رفع فقر آکادمیک در حوزه منسوجات کار بیان کرد: همایش‌هایی مشابه همایش ملی نوآوری در منسوجات و پوشاک کار باید بارها و بارها در کشورمان برگزار شود چرا که این عرصه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به نبود ارتباطات کافی میان فعالان صنعت، طراحان و بازار هدف اشاره کرد.

او افزود: حتی حمایت‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی می‌تواند در اولویت برنامه‌های دولت در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" قرار گیرد.

مدیر برند "پرنه دیزاین" ادامه داد: امید است در دوره‌های آتی برپایی این رویداد و یا همایش‌های مشابه شاهد استقبال بیشتری از سوی فعالان باشیم که البته وجود انگیزه بر پایه حمایت‌های مادی و معنوی دولتمردان می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر آن‌ها کمک کند.

برنده افزود: یکی از بخش‌های مهیج این همایش، بخشی با عنوان "استارتاپ" بود که طی آن دانشجویان و هنرمندان حوزه طراحان مد و لباس با هدف ارائه ایده‌های نو پا به عرصه گذاشته‌اند و امید است با سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان از طرح‌های آن‌ها استقبال و فضایی برای پیوند آن‌ها با بازار مد و لباس اسلامی و ایرانی فراهم شود.

نخستین همایش ملی نوآوری در منسوجات و پوشاک کار با هدف بحث و تبادل نظر درباره تکنولوژی‌های نوین نساجی و ایجاد ارتباط با طراحان لباس در زمینه کاربردی کردن پوشاک دوشنبه در دانشگاه علم و فرهنگ از 25 تا 27 اردیبهشت برگزار شده است.

برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهی از منسوجات و پوشاک کار در بخش جنبی این رویداد برگزار می‌شود.

از مهم‌ترین محورهای این همایش می‌توان به جایگاه تکنولوژی و فناوری‌های هوشمند در منسوجات، نقش ارگونومی در محیط کار، شناخت ویژگی‌های رنگ و انتخاب آن در پوشاک کاربردی، آسیب‌شناسی پوشاک مشاغل (موردی)، اهمیت انتخاب منسوجات مناسب در طراحی لباس مشاغل، سنجش رضایتمندی کارکنان شاغل نسبت به پوشش کار (موردی)، تجاری‌سازی پوشاک کاربردی، راهکارهای ایجاد ارتباط نزدیک میان طراحی لباس و صنعت، تأثیر علوم و تکنولوژی در طراحی لباس و راهکارهای ایجاد کسب و کارهای خانگی و کوچک اشاره کرد.

محمدحسین ایمانی خوشخو، ریاست کنفرانس را بر عهده داشت و عزیزالله جعفری، فروغ اسرافیلیان، پروانه قاسمیان دستجردی، حمید قبادی و عباس نامجو اعضای شورای سیاست‌گذاری این همایش بودند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

دبیرخانه کنفرانس به نشانی تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل اتوبان همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، دانشگاه علم و فرهنگ بوده و فعالان حوزه نساجی و مد و لباس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر برنامه‌ها در راستای برپایی این دست همایش‌ها در این مجموعه با شماره ۰۹۳۰۴۳۲۳۳۶۵ تماس بگیرند.