سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بی‌شک برای هر پدر و مادری که فرزندشان در سنین خردسالی به سر می‌برد بارها پیش آمده است که احساسات، آنها را در بازار لباس متعلق به فرزندشان وادار کند تا بدون کمترین مقاومتی به انتخاب لباس دلخواه خود برای کودک دلبندشان دست زنند.

متانت بدون بروز کمترین میزان خشم و عصبانیت در میان والدین در زمینه خرید لباس برای کودکشان همان عاملی است که خواسته و ایداه‌آل فعالان حوزه پوشاک در این گروه سنی است چرا که آنها به خوبی می‌دانند اگر پدر و مادری برای خرید لباس خود روزها و ساعت ها وقت صرف کند تا به ایده آل خود از جنبه های کیفیت محصول و قیمت تمام شده برسد اما برای فرزند خود در نخستین حضور به قصد خرید، به سراغ گزینه‌های مورد نظر رفته و آن را با کمال میل خواهد خرید.

حتی بیشتر والدین معتقدند که محبت به بچه ها در خریدن انواع لباس با هر قیمتی یکی از وظایف خطیر آنها در امر بچه‌داریست.

اما اگر این روزها سری به بازار مد ولباس کودکان وخردسالان بزنید با ارقامی مواجه می‌شوید که شاید مجبور شوید فرار را بر قرار ترجیح دهید.

گشتی در پاساژهای مختلف شهر به شما نشان می‌دهد که برندهای معتبر دنیا ژورنال‌های مربوط به لباس کودک خود را در بازار ایران منتشر کرده و برای خرید یک ست لباس کودکانه مجبور خواهید بود صدها هزار تومان وجه رایج مملکت را پرداخت کنید.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در بازار لباس کودک ست‌های متنوعی در فصل بهار و تابستان عرضه می‌شود که نرخ آنها تا حد زیادی بر مبنای جلب ذائقه والدین مقرر شده است و شاید لازم است در چنین بازاری تدبیری برای مناقشات مد و والدین اندیشید.

آنچه در این میان بیش از هر نکته دیگری حائز اهمیت است چرایی قیمت‌های فزاینده لباس بچگانه در بازار کشورمان است که نه تنها از منطق فاصله گرفته بلکه از به نظر میرسد بازی با احساسات والدین را در دستور کار قرار داده است.

در این میان لازم است برای پاسخ گویی و روشن شدن موضوع برای افکار عمومی به دنبال پاسخی قانع کننده بود که البته شاید یکی از آنها جستجوی مسأله گرانی پوشاک بچگانه در بازار ایران و ریشه یابی آن در اقتصاد متلاطم کشور باشد.

به هر روی گران‌فروشی پوشاک بچگانه طی سال های اخیر چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد و ظاهر امر نشان می‌دهد که فروشندگان هم به خوبی می‌دانند اولویت خرید در خانواده‌ها با کودکان است و از این امر سوءاستفاده می‌کنند.