سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر درباره شرایط حاکم بر عرصه مد و لباس کشور بیان کرد: خوشبختانه سالی که گذشت اخبار متنوع و جالبی در ارتباط با مقوله مد منتشر شد و شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای برندهای ایرانی چه در سطح داخلی و چه در خارج از مرزها بودیم.

نامزد دوره پنجم شورای شهر تهران تصریح کرد: بازار داغ و پرجنب ‌و‌ جوش مد و لباس اسلامی و ایرانی طی سال‌های اخیر حاکی از آن است که مردم و مسئولان با نگاهی متفاوت به مقوله مد توجه دارند و مد در ایران دارای اهمیت بوده و با جدیت ارزش‌گذاری می‌شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه ورود به سال جدید می‌تواند فرصتی مناسب برای رویکردهای آسیب‌شناسانه و اجتماعی حوزه مد و لباس در سطح جامعه باشد، اظهار داشت: حال که ذهن طیف گسترده‌ای از جامعه به سمت اهمیت بخشیدن به مدهای بومی معطوف شده است، پس می‌توان از این پتانسیل برای ورود به موضوعات متنوع و فراتر از فرهنگی و هنری بهره گرفت و با مروری بر تاریخ پربار مد و لباس ایرانی، بیش از گذشته به جایگاه این عرصه در کشورمان بها داد.

وی افزود: امید است که سال پیش رو از جنبه عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه مد و لباس به ویژه در امر برندسازی و کاربردی ساختن آثار طراحان داخلی سالی پربار باشد و شعار توجه به کاربردی ساختن طرح طراحان محقق شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر چهارم در ادامه به موضوع لباس مفهومی در عرصه مد اشاره و تصریح کرد: شاید توجه به این موضوع در جامعه ایرانی چندان با اقبال مواجه نباشد و به دلیل پررنگ‌تر بودن وجوه هنری این بحث، نظر مخاطب عام چندان جلب نشده است، اما این موضوع نباید موجب کنار رفتن توجه به لباس مفهومی در جامعه شود و در سال جدید می‌توان در گالری‌‎ها و فضاهای هنری کشور به این بخش از مد توجه ویژه نشان داد.

پیرهادی در خاتمه بیان کرد: زمانی می‌توانیم به پیشرفت در حوزه مد امیدوار باشیم که همزمان به ابعاد صنعتی و هنری آن توجه کنیم و اینچنین نشان های تجاری ایرانی و طراحان و تولیدکنندگان داخلی می‌توانند اهمیت این حوزه را به جامعه اثبات کنند.