به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، سه شنبه 19 اردیبهشت از ساعت 16 با حضور جمعی از مدیران، نمایندگان مجلس، هنرمندان و فعالان عرصه مد و لباس در سالن همایش پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

در این مراسم علاوه بر معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف، اجراهای ویژه‌ای شامل پرفورمنس گروه نمایش و اجرای موسیقی سنتی در نظر گرفته شده است.

مراسم اختتامیه جشنواره با تقدیر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف هنری و صنعتی روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت از ساعت 16 تا 18 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری برگزار می‌شود و همزمان با این مراسم، نمایشگاهی از 80 اثر برگزیده پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش در همین مکان آغاز به کار خواهد کرد.

نمایشگاه آثار منتخب پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 20 و 21 اردیبهشت از ساعت 10 تا 18 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

در این دوره از جشنواره بیش از 450 اثر از شهرها و استان‌های مختلف از جمله تهران، لواسانات، سمنان، سنندج، کرج، قزوین، تبریز، نجف‌آباد، اصفهان، اراک، شیراز، مشهد، سبزه‌وار، نوشهر، یزد و رشت به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

جشنواره نقش تن پوش، تلاشی برای الگو سازی و ترویج استفاده از طرح‌ها و نقش‌های ایرانی و اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه در انواع لباس‌ها و ترغیب هنرمندان جوان به طراحی و خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی شرت ساده است که 19 تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده است.

برای اولین بار بخش داوری صنعتی و خرید طرح توسط تولیدکنندگان پوشاک در کنار داوری هنری، به این جشنواره اضافه شد. 

پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدولباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، موسسات خصوصی و به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار شده است.