سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نغمه زائری طراح مد و لباس و مدیر برند "خانه طرح هور" درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در زمینه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جدیدترین طرح‌هایم را با عنوان "آرامن" به معنای آراینده و با شعار اصالت و صلح ارائه کرده‌ام که در سال جدید به نمایش درآمده‌اند.

او ادامه داد: موضوع صلح و دوستی در همه جهان مورد توجه قرار گرفته و هنرمندان باید با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند بیش از پیش به این موضوع بپردازند و من نیز در لاین سال جدید، طراحی‌های خود و با تلفیق دیدگاه‌های هنری در دوره‌های مختلف تاریخی انجام داده‌ام.

زائری با اشاره به اینکه در جدیدترین مجموعه خود لباس‌هایی را با تلفیقی از تاریخ ایران و هندوستان طراحی کرده است، اظهار داشت: الگوهای ارائه شده در این مجموعه ایرانی هستند، اما وقتی در کنار المان‌هایی از دیگر کشورها قرار گرفتند به نوعی نمایشی از وحدت هنری در کشورهای مختلف جهان را نشان داده و در نهایت مفهوم صلح جهانی را تداعی کرده‌اند.

طراح مد و لباس و مدیر برند "خانه طرح هور" افزود: به عنوان مثال مجموعه‌ای از رویکرد فرهنگی و هنری در دوره صفویان ایران و گورکانیان هندوستان را در نظر گرفته و جالب آنکه در زمان پژوهش میان آثار هنری برجای مانده از آن دوره های تاریخی بیش از پیش به غنای فرهنگی هر دوکشور و وحدت هنری موجود میان آثار پی بردم.

او بر لزوم نمایش تلفیق فرهنگ‌های گوناگون با استفاده از موضوع مد تأکید و تصریح کرد: جالب آنکه پس از پرداختن به این دیدگاه و انجام برخی تحقیقات بیش از گذشته به پیشینه تاریخی ایران در زمینه طراحی و تولید پارچه‌های مرغوب و ارزشمند پی بردم و معتقدم صادرات پارچه‌های زربافت در برهه‌ای از تاریخ ایران به دیگر کشورهای جهان یک نقطه عطف در تاریخچه مد کشورمان به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تعیین وقت قبلی به منظور بازدید از مجموعه جدید آثار نغمه زائری به صفحه اینستاگرام او با عنوان "آرامن دیزاین" مراجعه کنند.