سرویس مد و لباس هنرآنلاین: احتمالا مهم‌ترین دغدغه آقای داماد در روز عروسی این است که چه بپوشد. بله، کت و شلوار می‌‍‌پوشید، اما چه کت و شلواری؟  گاردین در مطلبی از چند کت دیدنی رونمایی کرده است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند.

اما مجله روبان می‌نویسد: برای درخشیدن در روز عروسی داماد باید نکاتی را رعایت کند به ویژه در انتخاب کت و شلوار که بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می آید:

پهنای یقه کت:

در چند سال اخیر یقه‌های باریک برای کت طرفداران بسیاری پیدا کرده است. یقه‌های باریک به روز و شیک هستند، یقه‌های متوسط هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند و همیشه قابل استفاده‌اند و یقه‌های پهن سنتی و قدیمی هستند، اما در هر صورت باید پهنای یقه و کراوات شما متناسب باشند.

دستمال جیب:

دستمال جیبی از زمان‌های قدیم برای جلوه دادن به کت استفاده می‌شده است با این تفاوت که امروزه دستمال‌های طرح‌دار و رنگی‌تر جای دستمال‌های ساده را گرفته‌اند. برای مدل‌های کلاسیک دستمال را مرتب تا می‌زنند و برای مدل‌های جدیدتر آن را نامرتب داخل جیب می‌گذارند.

کراوات:

کراوات‌ها مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی دارند. وقتی کراوات، انتخاب می‌کنید خیلی مهم است که به فرم اندام‌تان توجه کنید.

اندازه سرشانه:

سرشانه کت باید کاملا متناسب و اندازه باشد، کوچک بودن آن شما را اذیت می‌کند و بزرگ بودن آن اندام شما را نامتناسب نشان میدهد. اگر کت و شلوارتان را سفارش می‌دهید مشکلی نیست، چون اندازه سرشانه روی تن شما درست می‌شود، اما برای خرید کت و شلوار آماده دقت کافی داشته باشید.

رنگ مناسب:

برای انتخاب رنگ مناسب یکی از نکات توجه به رنگ سال و رنگ‌های به روز است. رنگ‌های کلاسیک مثل مشکی، دودی و سرمه‌ای همیشه مناسب‌اند، همچنین رنگ کت و شلوار را متناسب با رنگ پوست‌تان انتخاب کنید.

کمربند:

کمربندهای باریک و ساده شیک‌تر هستند، با این حال پهنای کمربند را متناسب با حلقه کمربند روی شلوار انتخاب کنید.

چاک پشت کت:

کت می‌تواند دو چاک یا تک چاک باشد. برای افراد قدکوتاه کت تک چاک مناسب است و برای افراد بلند قد کت دو چاک.

آستین:

اندازه آستین با توجه به سلیقه شما اندازه می‌شود. اگر دوست دارید مچ پیراهن شما از آستین کت بیشتر مشخص باشد قد آستین را کوتاه‌تر انتخاب کنید.

جوراب:

رنگ جوراب که متناسب با رنگ کفش و شلوار انتخاب می‌شود. اما در مورد قد جوراب مناسب‌تر است که جوراب بلند برای مراسم رسمی بپوشید.

 

5

4

2

1