سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از نکاتی که هر فرد در هنگام خرید لباس در نظر می‌گیرید تعیین بودجه و قیمت اقلام مورد نظر جهت خریداری است. این امر عمومیت داشته و بنا بر آداب و رسوم فرهنگی و یا نوع پوشش در شهرها و کشورهای مختلف متغیر است.

گزارش‌ها و آمارهای خیره کننده باعث شده است در دو سال اخیر شرکت‌های بین‌المللی تولید کالای مد و لباس، بدون درنظر گرفتن سیاست‌گذاری حکومتی کشورهای‌ خود، رویکرد جدیدی را در حوزه پرداختن به بازار البسه مسلمانان اتخاذ کنند.

رویترز در آخرین گزارش‌های خود در مورد هزینه خرید لباس توسط مسلمانان در سال ۲۰۱۳ عدد ۲۶۶ میلیارد دلار را ثبت و رشد این عدد را تا سال ۲۰۱۸ معادل ۴۸۴ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

در این گزارش، مبلغ خرید لباس توسط مصرف‌کنندگان آمریکایی با فاصله قابل توجهی، عدد ۳۹۵ میلیارد دلار اعلام شده است. همچنین گزارشی که اخیراً مرکز تحقیقات Pew منتشر کرده است، رشد جمعیت ۱.۶ میلیاردی مسلمانان را تا سال ۲۰۵۰ در حدود ۳ میلیارد نفر پیش‌بینی می‌کند.

در فستیوال فشن اسلامی که در سیزدهم آگوست سال ۲۰۱۵ در کوالالامپور مالزی برگزار شد، همه چیز گویای خیز بلند تولیدکنندگان جهانی برای کسب سهم بازار از کالای مد اسلامی بود.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ این توسعه و پیشرفت در صنعت مد را خیره‌کننده توصیف و اظهار کرد ه است که علی‌رغم اینکه پوشاک اسلامی سال‌هاست که در بازار مشتری خاص خود را داشته اما صنعت مد، دیر به فکر کسب درآمد از این بازار پررونق افتاده است.

همچنین ظهور نسل جوانی از طراحان پوشاک اسلامی و مجموعه‌داران مد در زمینه لباس‌های پوشیده، سبب شده تا این بازار مشتری‌های بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی پیدا و توجه برندهای تجاری را به خود جلب کند.

از سوی دیگر بر اساس آمار جهانی، در یک خانواده متوسط سالانه ۲% از بودجه خانوار صرف خرید لباس می‌شود که این مبلغ ۱۶۰۰ دلار در سال است.

تمامی این آمار و گزارش‌ها حاکی از آن است که کشور ما با توجه به گوناگونی در اقلیم و جغرافیا و جمعیت بیش از 99 درصدی مسلمان، می‌تواند یک بازار هدف مناسب و منحصربه‌فرد پیش روی صنعت پوشاک جهان قرار داده است و در اختیار گرفتن این مخاطب هدف از سوی تولیدکننده داخلی با کمی هوشمندی در شناخت ذائقه مشتری، افزایش کیفیت در طراحی و دوخت و رونق صنعت نساجی در سایه ورود تکنولوژی‌های روز دنیا و صد البته کنترل بیش از پیش مرزها به منظور جلوگیری از پوشاک قاچاق کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد.