به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، آثار بخش مسابقه این دوره از جشنواره با محوریت زندگی شهری در قالب موضوعاتی همچون ارزش های انسانی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و ...، ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، بیش از 450 اثر رسیده به دبیرخانه پنجمین جشنواره نقش تن پوش در بخش مسابقه توسط داوران حوزه دانشگاه و صنعت، پروانه قاسمیان دستجردی، علی فانی سالک، امیر فرمانیان، محمد خاضع، فرامرز فرمانی، شاهرخ جعفری و مهدی محمودی مورد داوری قرار می‌گیرند و بر اساس اعلام نظر آنها، برگزیدگان پنجمین جشنواره نقش تن پوش مشخص خواهند شد.

پروانه قاسمیان دستجردی، کارشناس طراحی پارچه و لباس، کارشناس ارشد ارتباطات جمعی و روزنامه‌نگاری است. او دارای مدرک هنری دکترا  در زمینه طراحی پارچه و لباس است و از مهمترین مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجرای وی می‌توان به مدیرگروهی رشته طراحی پارچه و لباس در دانشگاه علم و فرهنگ و عضو هیئت علمی این دانشگاه، طراحی صحنه و لباس در برنامه‌های متعدد صدا و سیما و عضویت در کمیته تخصصی طراحان پارچه و لباس در فرهنگستان هنر اشاره کرد.

علی فانی سالک، کارشناس ارشد هنرهای تجسمی از دانشگاه مارک بلوک استراسبورگ فرانسه و دارای مدرک دیپلم افتخاری مدرسه هنرهای تزئینی شهر استراسبورگ و همچنین کارشناس طراحی نقش و چاپ پارچه از دانشگاه هنر تهران است. از مهمترین سوابق کاری او در حوزه مد و لباس می‌توان به مدیر گروهی طراحی پارچه و لباس دانشگاه هنر، مدیر گروه دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه هنر، نماینده تحصیلات تکمیلی گروه نقش و چاپ پارچه، داور و عضو هیات  داوران جشنواره مد و لباس فجر، استاد و عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران از سال 1385 تاکنون اشاره کرد. او از پیشگامان برپایی نمایشگاه‌های گروهی در زمینه نقاشی، چاپ دستی و چیدمان طی سال‌های اخیر بوده است.

فرامرز فرمانی،  فارغ‌التحصیل در رشته الکترونیک بوده اما از سال 1367 فعالیت در زمینه پوشاک را آغاز کرده است. او با 42 سال سن، از مدرسان بنام برش، طراحی و دوخت لباس است و شرکت درهفته های مد خارج از ایران را در کارنامه کاری خود دارد. عنوان طراح منتخب اولین دوره جشنواره مد و لباس با مدیریت مزون افرودیت و مجموعه برند فرامرزفرمانی و ایجاد اشتغال برای افراد بالغ ٥٠ نفر در عرصه پوشاک از دیگر فعالیت‌های فرمانی در حوزه مد و لباس است.

امیر فرمانیان، دارای مدرک کارشناسی نساجی است. او فعال حوزه مد و لباس، عضو اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، عضو انجمن صنایع پوشاک ایران و مدیر مالی و بازگانی برند تن‌ریس است.

محمد خاضع، از فعالان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس کشور، عضو انجمن صنایع پوشاک ایران و مدیرعامل برند سارک است. او سابقه حضور در نمایشگاههای بین المللی های مد و لباس را در کارنامه خود دارد.

شاهرخ جعفری، از فعالان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس کشور، دارای مدرک لیسانس نساجی رنگ و الیاف و متخصص بافت حلقوی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات و مدیرعامل برند سله‌بن است. جعفری تاکنون در بسیاری از نمایشگاههای بین المللی های حوزه مد و لباس حضور پیدا کرده است.

مهدی محمودی، متخصص و کارشناس حوزه مد و لباس، رئیس انجمن‌ها و موسسات مد و لباس کشور، دبیرکل فرهنگی و هنری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و مدیرعامل برند رادین است.

جشنواره نقش تن پوش، تلاشی برای الگو سازی و ترویج استفاده از طرح‌ها و نقش‌های ایرانی و اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه در انواع لباس‌ها و ترغیب هنرمندان جوان به طراحی و خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی شرت ساده است که 19 تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

پنجمین جشنواره نقش تن پوش در بخش‌ مسابقه و همچنین بخش جنبی شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان و اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.jdart.ir مراجعه کنند.

پنجمین جشنواره نقش تن پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدو لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، موسسات خصوصی و به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار می‌شود.