سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در جلسه‌ای که به ریاست رئیس کل گمرک ایران برگزار شد، نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعضای انجمن تولیدکنندگان صنایع نساجی، اتحادیه پوشاک و مدیران کل ستادی گمرک، اجرایی شدن هشت برنامه مهم برای حمایت از تولیدکنندگان پوشاک رادر دستور کار قرار دادند.

بر این اساس، گمرک ایران حسابرسی پس از ترخیص را درخصوص برخی برندها اجرایی می‌کند تا مشخص شود پوشاک موجود در بازار برخی برندهای معروف آیا پس از طی تشریفات کامل گمرکی وارد کشور شده یا بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و با دور زدن قانون تا در اولین فرصت نسبت به جریمه‌های سنگین این برندها اقدام شود.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده است صرفاً پس از ثبت برند انواع پوشاک توسط نمایندگی نسبت به ثبت سفارش اقدام نماید.

جلوگیری از نصب تابلوهای تبلیغاتی برای شرکت‌هایی که فاقد نمایندگی هستند از دیگر تصمیمات این جلسه است که می‌تواند در کاهش سوءاستفاده از برندهای معروف پوشاک مؤثر باشد.

همچنین قرار است شماره بارکد (GTIN) و شناسه کالا به منظور شفافیت هر چه بیشتر واردات پوشاک اجرایی شود و نمایندگی‌ها مکلف به ثبت قیمت رسمی ارائه شده از شرکت مادر که صحت آن به تأیید مقامات صلاحیت‌دار کشور مبدأ (اتاق بازرگانی) و رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ رسیده باشد هستند و به هنگام اخذ گواهی ثبت نمایندگی از مرکز اصناف (قبل از واردات کالا) باید شناسه لازم را در سامانه TSC اخذ و به گمرک اجرایی ارائه کنند.

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران  از تصمیمات جدید گمرک برای حمایت از تولید استقبال و رئیس اتحادیه تولید و فروش پوشاک تقدیر کرده است.