به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، مهدی محمودی، سرکمیته هیئت داوران پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های داوری آثار نقش تن‌پوش، قرار گرفتن هنر و صنعت در کنار یکدیگر بود، به این معنا که اعضای هیئت داوران ترکیبی از فعالان و تولیدکنندگان توانمند در حوزه پوشاک مردانه و تی‌شرت و نمایندگانی از میان اساتید دانشگاه و طراحان آزاد و برگزیده جشنواره مد و لباس فجر بودند.

داور پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، تجاری‌سازی آثار برتر جشنواره را از اهداف مهم این دوره برشمرد و گفت: به همین منظور داوری آثار جشنواره با ادغامی از رویکرد هنری و صنعتی انجام شد.

محمودی تصریح کرد: در همین راستا 50 درصد از امتیاز داوری آثار به وجوه هنری و 50 درصد دیگر را به جنبه‌های صنعتی و قابلیت‌های تجاری‌سازی آثار اختصاص دادیم.

محمودی در ادامه بیان کرد: در پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، داوری را ادغامی از هنر و صنعت دادیم تا معطوف به بازاری حرکت کنیم که داوران بازار را تأیید می‌کنند و به نظر می‌رسد این امر باید یکی از مهمترین نکات قابل توجه در راستای برگزاری جشنواره‌های حوزه مد و لباس باشد.

او با اشاره به اینکه 50 تا 80 اثر برای بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش انتخاب می‌شوند اظهار داشت: این تعداد اثر متناسب با فضای نمایشگاهی انتخاب می‌شود و امید است در دوره‌های بعدی این دوره از جشنواره، آثار در مقیاس بزرگتر به مخاطبان ارائه شوند.

سرکمیته هیئت داوران پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش در خاتمه افزود: به هر روی جشنواره‌ها در گذر زمان رشد می‌کنند و امید است با وجود تلاش‌های جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر و حمایت‌های معنوی نهادهایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاهد برگزاری جشنواره‌ای پویا و اثربخش در عرصه مد و لباس باشیم.

جشنواره نقش تن پوش، تلاشی برای الگو سازی و ترویج استفاده از طرح‌ها و نقش‌های ایرانی و اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه در انواع لباس‌ها و ترغیب هنرمندان جوان به طراحی و خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی شرت ساده است که 19 تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره نقش تن پوش در بخش‌ مسابقه و همچنین بخش جنبی شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان و اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.jdart.ir مراجعه کنند.

پنجمین جشنواره نقش تن پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدو لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن مؤسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری، وزارت علوم فناوری و تحقیقات و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار می‌شود.