سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدیقه پاک‌بین، دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران درباره برنامه‌های پیش روی این انجمن در سال جاری به خبرنگار هنرآنلاین گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انجمن همچون گذشته، ایجاد تعامل و ارتباط مؤثر میان جامعه طراحان و تولیدکنندگان کشور است و در همین راستا به برپایی نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی همچون گذشته ادامه می‌دهیم.

او تصریح کرد: برنامه ویژه‌ای نیز به منظور انجام فعالیت‌های گروهی میان طراحان برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال پویا برای فعالان این حوزه داریم که نیاز است در این زمینه پروپوزال‌ مورد نظر نوشته شود تا بتوان طرح را با موفقیت به اجرا رساند.

پاک‌بین درباره کلاس‌های آموزشی انجمن توضیح داد و گفت: این کلاس‌ها با تکیه بر کاستی‌های موجود در حوزه مد و لباس برنامه‌ریزی شده است و در زمینه‌های طراحی و دوخت پیراهن و شلوار مردانه، کت و دامن زنانه و انواع جلیقه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس از برپایی جشنواره‌ای با همکاری انجمن‌های گرافیک، نقاشی و عکاسی در زمینه مد و لباس خبر داد و گفت: برآنیم که اوایل تابستان سال جاری، جشنواره‌ای با عنوان "سرو جامه" در زمینه مد و لباس برگزار کنیم که در این راستا از انجمن‌های مذکور نیز دعوت کرده‌ایم تا ما را همراهی کنند و در نهایت آثاری که خروجی این جشنواره است با موضوعات مرتبط با مد و لباس اما در اشکال نقاشی، آثار گرافیکی و عکاسی ارائه می‌شود.

پاک‌بین با اشاره به همراهی فرهنگستان هنر با این جشنواره افزود: امیدواریم که نخستین دوره این جشنواره به شکلی شایسته برگزار شود و حامیان مادی و معنوی نیز با توجه به اهمیت پیوستگی هنری و صنعتی میان موضوعات فوق ما را در برگزاری هر چه بهتر این رویداد همراهی کنند.

او در ادامه با اشاره به برپایی مسابقه زنده گروهی در ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اظهار داشت: هدف نهایی از برگزاری این مسابقه، کشف و شناسایی استعدادهای نو و برجسته در زمینه‌های برگزاری بود و با جرئت می‌توان گفت که آثاری درخور توجه و با تکیه بر ایده‌های نو در پایان کار ارائه شد.

دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ادامه داد: امیدواریم با همکاری جامعه تولیدکنندگان و حمایت‌های همیشگی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، موفق شویم تا آثار برگزیده این بخش جشنواره به تولید انبوه رسانیم چرا که معتقدم جشنواره فجر باید دریچه‌ای برای معرفی طرح‌های نو در زمینه مد و لباس اسلامی و ایرانی به جامعه باشد.