سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مرکز آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ، یکی از غرفه‌های حاضر در بخش علمی دانشگاهی ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بود.

معصومه ربیعی، فارغ‌التحصیل رشته طراحی لباس و هنرمند حاضر در این غرفه، درباره شرایط حاکم بر ابعاد هنری این عرصه و رویکرد هنری و توجه تولیدکنندگان داخلی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بخش هنری و آرت مد و لباس باید بیش از گذشته مورد بحث واقع شود چرا که متأسفانه تولیدکنندگان داخلی همواره از طراحان، طرح‌های صنعتی و تجاری طلب می‌کنند.

او تصریح کرد: مد و لباس ایرانی باید پشتوانه هنری داشته باشد و بی‌شک پایه‌گذاری این امر از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

این طرح لباس با اشاره به توجه غرب به الگوهای هنری موجود در کشورمان اظهار داشت: غربی‌ها از طرح فرش ایرانی گرفته تا مد و معماری کشورمان الگو می‌گیرند و ما خود نسبت به این ثروت ارزشمند آن‌گونه که باید توجه نداشته‌ایم.

ربیعی ادامه داد: تمام جشنواره‌ها باید فضایی برای کشف استعدادهای نو و ورود ایده‌های جدید به بازار باشد و بی‌شک، جشنواره‌ای به وسعت مد و لباس فجر می‌تواند بستر مناسبی را برای این امر مهیا کند.

او افزود: وقت آن رسیده که تولیدکنندگان ایرانی به طرح‌های هنری دانشجویان نیز اعتماد کرده و از آن‌ها حمایت کنند و در همین راستا پیشنهاد می‌کنم تا با برپایی نمایشگاه‌های دائمی برای طرح‌های دانشجویان، فضایی برای هم‌افزایی دائمی طراحان تحصیل‌کرده و تولیدکنندگان دغدغه‌مند فراهم کنند.

ربیعی بیان کرد: رسانه صداوسیما می‌تواند نقش بسیار مهمی در نهادینه ساختن این فرهنگ و چرخش مد و لباس اسلامی ایرانی به مقولات هنری ایفا کند که متأسفانه تا به اکنون برنامه‌سازی مناسبی در این حوزه انجام نشده است.

این طراح لباس درباره حضور خود و تیم همراه در بخش علمی دانشگاهی ششمین جشنواره مد و لباس فجر توضیح داد: در این جشنواره من به همراه دیگر دوستانم فائزه تاجیک، عاطفه قنبری، مریم غدیری، سارا باقرپور، تانیا فریضه و درسا عیدی پور در غرفه‌ مرکز آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ آثاری را با موضوع فصل‌ها به نمایش گذاشتیم و طراحان با ایده گرفتن از المان‌های فصل‌ها آثاری را برای شرکت در جشنواره طراحی کردند.