سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرشته ضرغامی‌مهر، مدیر مجتمع آموزش فنی‌حرفه ای شیوه، طراح لباس و تولیدکننده ابزار الگوسازی و دوخت‌های دستی با برند ایرانی "شیفر" دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: طراح و تولیدکننده جدیدترین ابزار الوگوسازی و دوخت هستم و معتقدم کسب مهارت و تمرین آموخته‌ها در زمینه الگوسازی جای کار بسیار دارد.

او افزود: حرفه اصلی من طراحی و الگوسازی دوخت است و به نظر می‌رسد بسیاری از هنرجویانی که به تازگی وارد حوزه طراحی لباس شده‌اند، پیش از پرداختن به الگوسازی‌های دستی برای کار با نرم‌افزارهای دیجیتال تمایل نشان می‌دهند.

ضرغامی‌مهر تصریح کرد: ورود حرفه‌ای به دنیای الگوسازی و دوخت‌های دستی بر الگوسازی دیجیتال اولویت دارد و ما هنوز هم در مرحله نخست با نقاط ضعفی مواجهیم.

این طراح لباس و مدرس در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به امر تولید ابزار کمک‌آموزشی در زمینه طراحی دستی مد و لباس بیان کرد: تجربه نشان داده است طراحانی که می‌توانند با ابزار دستی به الگوسازی مد بپردازند، موفق‌تر از کسانی هستند که با ورود به دنیای دیجیتال، کار را برای خود آسان کرده و چندان توانایی ایده پردازی برای ارائه الگو را ندارند.

ضرغامی‌مهر با اشاره به عنوان "شیفر" برای محصولات خود در حوزه الگوسازی و طراحی انواع خط کش و الگوساز تأکید کرد: "شیفر" واژه‌ای کاملاً ایرانی است و در فرهنگ معین، عدد و رقم معنا شده است. از طرفی نیز عنوان برند ابزار الگوسازی دستی "شیفر" از تلفیق نام‌های آموزشگاه فنی و حرفه‌ای‌ام با برند "شیوه" و موسسه مدسازان "فرشته" انتخاب شده است.

او در خاتمه گفت: تعدادی از لوازم هستند که در طراحی و دوخت نقش مهمی ایفا می‌کنند و کارها به وسیله آن‌ها راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام می‌شوند و تمامی هنرجویانی که پا به دنیای آموزش طراحی مد و لباس می‌گذارند لازم است ضمن آشنایی با این ابزار از نحوه اصولی کاربرد آن‌ها نیز مطلع باشند. به همین دلیل، من در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ‌"شیوه" نحوه آموزش با ابزار الگوسازی "شیفر" را نیز ارائه می‌دهم.