سرویس مد و لباس هنرآنلاین: امین سلطانی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف، به همراه یک تیم همراه متشکل از شرکت دکتر ربات شامل هیئت علمی دانشگاه شریف و جمعی دیگر از فارغ‌التحصیلان، اقدام به ساخت یک ربات مانکن کردند که در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر رونمایی شد.

سلطانی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: حوزه فعالیت ما از زمان تحصیل در دانشگاه و پس از آن، طراحی و ساخت ربات بوده است و امروزه یکی از حوزه‌های مطرح دنیا در این عرصه، مرتبط با مقوله طراحی و ساخت ربات‌های اجتماعی است.

او در ادامه افزود: ربات‌های اجتماعی، ربات‌هایی هستند که دارای قابلیت تعامل با انسان بوده و می‌توانند اکشن‌های مختلفی در این تعامل داشته باشند.

طراح و سازنده ربات مانکن با اشاره به اینکه مدتی است که به همراه دیگر اعضای تیم، در زمینه مد، پوشاک و تبلیغات مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: ربات مانکن به دلیل دارا بودن یک دوربین هوشمند که درون آن تعبیه شده است می‌تواند با انسان‌های پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و در ژست‌های مختلف با مشتریانی که به منظور خرید وارد فروشگاه می‌شوند تعامل داشته باشد.

طراح و سازنده ربات مانکن افزود: این ربات ویژگی‌های مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به 9 مفصل برای ایجاد حالت‌ها و ژست‌های گوناگون اشاره کرد.

او گفت: ربات مانکن دارای چهار ورژن دیگر است که به‌زودی و در فرصت‌های مناسب رونمایی می‌شوند.

سلطانی در ادامه از زحمات و پیگیری‌های حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای حضور این ربات در رویداد اشاره و بیان کرد: طی جلساتی که با ایشان داشتیم، جشنواره مد و لباس فجر را فرصتی مناسب برای رونمایی از این ربات دیدیم و شخص آقای قبادی، پیشنهاد کردند که این ربات به عنوان یکی از طرح‌های برتر حوزه مد و لباس در مراسم اختتامیه رونمایی شود.

او در خاتمه از طرح‌هایی به منظور ساخت ویترین‌های هوشمند برای چیدمان ملزومات حوزه مد و لباس در آینده نزدیک خبر داد.