سرویس مد و لباس هنرآنلاین: رزا همراز، مدیرمربی مجتمع آموزشی، فرهنگی و هنری ابریشمی درباره فعالیت‌های این موسسه در حوزه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این مجموعه با در اختیار داشتن یک شعبه در تهران و شعبه دیگر در اصفهان در سال‌های اخیر به توفیقات خوبی در زمینه کارآفرینی در بحث هنرهای تزئینی مرتبط با مقوله مد و لباس دست پیدا کرده است.

او با اشاره به لزوم توجه ویژه به هنرهای رودوزی لباس در فرهنگ پوشش کشورمان اظهار داشت: گنجاندن مقوله صنایع دستی و تلفیق آن‌ها با بحث طراحی و تولید پوشاک یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه برای حفظ و نگهداری از میراث ارزشمند فرهنگی کشورمان است و جای کار بسیار در امر اشتغال‌زایی دارد.

همراز تأکید کرد: مجتمع آموزشی، فرهنگی و هنری ابریشمی از ابتدای شروع به فعالیت سعی داشت کمک کند تا هنرجویان این مجموعه با بازار کار مرتبط با حوزه مد و لباس ارتباط برقرار کنند و بتوانند ضمن یادگیری هنرهای دستی و تزئینی متعدد و برآمده از فرهنگ و سنت‌های کشورمان، درآمدزایی را از این طریق در خانواده لحاظ کنند.

او افزود: خوشبختانه امروز شاهد آنیم که طیف گسترده‌ای از افراد جامعه و به ویژه بانوان برای یادگیری هنرهای تزئینی مرتبط با مد و لباس اسلامی و ایرانی علاقه‌مندی نشان می‌دهند و همین ابراز تمایل خود مشوقی برای برنامه‌ریزی‌های بیشتر به منظور حفظ و احیای صنایع دستی کشورمان است.

مدیرمربی مجتمع آموزشی، فرهنگی و هنری ابریشمی ادامه داد: البته جای تبلیغات محیطی بر روی بیلبوردهای شهرداری در ارتباط با رویدادها و جشنواره‌های مرتبط با حوزه مد و لباس خالی است و بی‌شک تبلیغات می‌تواند به پویایی بیشتر و بهتر تمام جنبه‌های رویدادی چون جشنواره مد و لباس فجر کمک کند.

همراز با اشاره به اینکه مجتمع آموزشی، فرهنگی و هنری ابریشمی در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، موفق به کسب عنوان غرفه برتر در بخش مؤسسات آموزشی و هنری جشنواره شده است اظهار داشت: در جشنواره ششم شاهد تفکیک بخش‌های نمایشگاهی از غرفه‌های آموزشی و مؤسسات فرهنگی هنری بودیم و با تمرکز بیشتر بر فعالیت دیگر مؤسسات دریافتیم که خوشبختانه رویکرد به سمت تزئینات پوشش بسیار بیشتر از قبل با اقبال مواجه شده و امیدواریم با حمایت بیشتر از هنرهای تزئینی مد و لباس، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر آن باشیم.