سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرشته ضرغامی‌مهر، مدیر مجتمع آموزش فنی‌حرفه‌ای شیوه، طراح لباس، مدرس و از داوران ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خوشبختانه تعداد آثار بسیار قابل توجه بود و هرسال شاهد آنیم که طراحان بیش از گذشته به موضوع کاربردی بودن طرح‌هایشان توجه دارند.

ضرغامی‌مهر تصریح کرد: بارها و بارها بر این نکته تأکید داشته‌ایم که در زمان جشنواره، تولیدکنندگان با تعمق بیشتری در طرح‌ها از آثار بازدید کنند، اما متأسفانه هنوز هم سرعت فکر و برداشت از هنر طراحان ایرانی توسط بسیاری از برندهای خارجی بیشتر است.

داور ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر دراین‌باره توضیح داد: به عنوان مثال اگر طراحی توسط چند تکه پارچه، پارچه‌ای را به وجود آورده و المان زیبایی را خلق کرده است، ممکن است در وهله نخست تولیدکننده تصور کند که نمی‌توان از این طرح تلفیقی برداشتی برای تولید داشت، اما تولیدکننده پارچه می‌تواند از همین نگاه تلفیقی طراح، یک پارچه واحد را تولید کند که بسیار هم مورد توجه تولیدکنندگان پوشاک داخلی قرار گیرد.

داور ششمین جشنواره مد و لباس فجر در ادامه گفت: برای استحکام زنجیره میان بخش صنعت و مؤسسات فرهنگی و هنری و علمی دانشگاهی جشنواره فجر بهتر است که این دو بخش جشنواره در یک فضای مشترک قرار گیرند.

ضرغامی‌مهر بیان کرد: امیدوارم در سال آینده این دو بخش در کنار هم قرار گیرند، چرا که معتقدم بخش صنعت و نمایش می‌توانند از هم جدا شود، اما دو بخش صنعت و علمی دانشگاهی به دلیل پیوستگی نوع فعالیتشان باید از جدیدترین آثار و اقدامات یکدیگر آگاه شوند و امید است در سال‌های بعدی این دو حوزه مد و لباس در کنار هم قرار گیرند.

این داور جشنواره تأکید کرد: چند شعبه کردن فضای برگزاری جشنواره در دوره ششم تجربه‌ای درخور و برج آزادی دارای فضایی بسیار جذاب و قابل قبول برای حضور مؤسسات فرهنگی و هنری و مجتمع‌های آموزشی و دانشگاهی بود و می‌توان در سال‌های آتی از این فضا و امکانات موجود استفاده بهینه‌تری برای بخش‌های مختلف جشنواره کرد.

این طراح لباس و مدرس در خاتمه گفت: هدف اصلی جشنواره مد و لباس فجر و مهم‌ترین کارکرد آن، نزدیک کردن طراحان و صنعتگران و شناساندن این دو به یکدیگراست و برگزارکنندگان باید تلاش کنند تا این زنجیره را روز بروز بیشتر به یکدیگر وصل کنند.