سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و انجمن صنایع پوشاک ایران در نظر دارند گردهمایی را تحت عنوان "فراخوان حمایت از صنعت پوشاک و مقابله با واردات بی رویه و غیر قانونی" در روز چهارشنبه مورخ ۱۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ در محل بوستان گفتگو که هم‌اکنون نمایشگاه برندهای پوشاک ایرانی در آن در حال اجراست برگزار کند.

این دو تشکل از مسئولین مربوطه در وزارت صنعتآ کارآفرینان و سایر فعالان حوزه پوشاک دعوت کرده‌اند تا با حضور حداکثری خود در این فراخوان خواسته خود در خصوص حمایت از تولید ملی و مقابله با واردات بی رویه و غیر قانونی پوشاک را دیگربار مطالبه نمایند.

این در حالی است که تولید‌کننده پوشاک ایرانی باید در شرایطی نابرابر با پوشاک وارداتی قاچاق رقابت کند و این موضوع تولید این بخش را به شدت تهدید می‌کند. 

طی سال‌های اخیر، بخش قابل توجهی از واردات پوشاک به کشور از طریق غیررسمی و قاچاق است که این واردات توسط بازرگانان حرفه‌ای و نمایندگی‌های رسمی انجام نمی‌شود. 

البته در این بین و به گفته محمدجواد صدق‌آمیز، رییس مرکز پژوهش‌های صنف اتحادیه پوشاک، دولت در مسیر تعدیل تعرفه‌های واردات پوشاک است وتعرفه پوشاک نیز در این مسیر از 200 درصد به 55 درصد رسیده است تا راه برای برای واردات قانونی هموارتر شود اما اگر بخواهیم به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم دیگر تعرفه مفهوم ندارد و اگر تا آن موقع با حمایت های واقعی این صنعت را تقویت نکنیم تولید کنندگان ما به شدت متضرر می‌شوند.

گردهمایی حمایت از صنعت پوشاک و مقابله با واردات بی رویه و غیرقانونی، فردا در آمفی تئاتر سالن بوستان بوستان گفتگو برگزار می‌شود.