سرویس مد و لباس هنرآنلاین:  آیین‌نامه پوشاک حلال در ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و در افتتاحیه بخش بین‌الملل و با هدف ایجاد بازار مشترک اسلامی و همبستگی این کشورها در حوزه به کارگیری محصولات حلال به ویژه در عرصه پوشاک رونمایی شد و با ثبت این عنوان در مجامع بین‌المللی، ایران نخستین کشوری است که از عنوان پوشاک حلال استفاده کرده است.

عبدالحسین فخاری دبیرکل موسسه حلال جهانی در ارتباط با این آئین‌نامه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: محصولات حلال دارای یک بازار گسترده در سطح جهان هستند و حجم این بازار نزدیک به دو هزار میلیارد دلار اعلام شده است.

فخاری با اشاره به اینکه ایران برای تنظیم پیش‌نویس سند جهانی پوشاک حلال پیش‌قدم شده است تصریح کرد: امروز شاهد آنیم که محصولات حلال طی سال‌های اخیر رشدی چشمگیر در بازار جهانی داشته است و اهمیت توجه به استانداردهای پوشاک حلال در این حوزه اهمیت خاصی دارد.

دبیرکل موسسه حلال جهانی بر لزوم بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در اکسپوهای جهانی حلال همچون اکسپوی حلال اسپانیا اظهار داشت: ترغیب تولیدکنندگان مد و لباس در سراسر جهان برای سوق یافتن به سوی پوشاک حلال در کنار مقولاتی دیگر همچون غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی از مهم‌ترین رسالت‌های موسسه حلال جهانی است.

فخاری افزود: استاندارد حلال در سال 2010 برای موضوع غذا تدوین شد اما برای زمینه‌های دیگر همچون لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک و حتی مقوله حلال در هنر و رسانه در حال شکل‌گیری است.

او ابراز امیدواری کرد: با رونمایی از آیین‌نامه پوشاک حلال در ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، سند نهایی آن با تکیه بر نقطه نظرات تمامی تولیدکنندگان پوشاک حلال در جهان نهایی  شود و سال آینده به معرفی در سطح  بین‌الملل دست یابد.

دبیرکل موسسه حلال جهانی در خاتمه گفت: این آئین‌نامه پیشنهادی به سازمان همکاری‌های اسلامی ارائه می‌شود و امید است پس از اولویت‌های استاندارد در این حوزه همچون غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی، به تصویب و تأیید نهایی رسد.