به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر، شهین‌دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و بانوان در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: جشنواره ششم مد و لباس، عملکرد خوبی داشته و در برآورده کردن طرح‌ها با سلیقه‌های مختلف و متنوع و حفظ اصل پوشیدگی بسیار موفق بوده است. ویژگی ممتاز این نمایشگاه تلفیق عناصر سنتی با مدرن است که باعث زیبایی لباس‌های ارائه‌شده در جشنواره شده است.

او سپس به لزوم برگزاری جشنواره‌های متنوع مشابه اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره‌ها با تنوع و تقارنی که با هم پیدا می‌کنند و بده بستانی که صورت می‌گیرد، می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشد و باعث تکمیل صنعت لباس و مد در کشور شوند.

ملاوردی تولید ملی را مهم برشمرد و گفت: ما از ورود دانش فنی در این زمینه استقبال می‌کنیم و سعی می‌کنیم یک بازی برد – برد داشته باشیم. به نحوی که از ورود دانش مد و لباس به کشور خودمان استقبال می‌کنیم. سرمایه‌گذاری خارجی را قبول می‌کنیم، در حالی که اهمیت اساسی را به تولید ملی خودمان می‌دهیم.

او در انتهای سخنانش با انتقاد از ورود کالاهای قاچاق به کشور، ادامه داد: علت و عوامل ورود قاچاق پوشاک باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد و شناسایی شود. ورود قاچاق پوشاک نمی‌تواند تک عاملی باشد و بی‌شک عوامل متعددی بر آن دخیل هستند. در بازارهای استان آذربایجان به ندرت پوشاک ایرانی را می‌بینیم. نبود تنوع در رنگ‌ها و مدل‌های ارائه‌شده نیز می‌تواند یکی از عوامل کاهش بازار داخلی پوشاک باشد.