سرویس مد ولباس هنرآنلاین: در این مجال قصد داریم با مروری بر ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از روز نخست تا به اکنون، دیگر بار بر تأکیدات این رویداد در بهبود کیفیت سبک زندگی اسلامی و ایرانی همراه با فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان در زمینه اقتصاد مقاومتی از کالبد مد ولباس صحه بگذاریم.

آغاز ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر 

ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، صبح سه‌شنبه سوم اسفندماه در تالار رودکی کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس جشنواره مد و لباس فجر، در بخش نخست این مراسم، با فرستادن درود بر قهرمانان و جانفشانان آتش‌نشان کشور در فاجعه "پلاسکو" بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد ورق خوردن کتاب پرحجم، پرمحتوا و سراسر فرهنگ مد و لباس اسلامی و ایرانی هستیم و هر چند در روزهای نخستی که این باب در کشورمان گشوده شد، بسیاری از افراد با نگاهی مأیوس به این موضوع نگاه می‌کردند، اما جامعه، هنرمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان این عرصه نشان دادند که می‌توانند در برابر هجوم و شبیخون فرهنگی دیگر کشورها بایستند.

افتتاحیه+جشنواره+بین-المللی+مد+و+لباس+فجر+در+تالار+رودکی (2)

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش‌هایی از مراسم افتتاحیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حوزه مد و لباس در کشورمان به عنوان یک حوزه نمادین و هویتی همواره مطرح بوده و لباس نیز نماد اصلی هویت انسان است.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ششمین جشنواره مد و لباس فجر

سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ششمین جشنواره مد و لباس فجر پیام داد.

در بخش هایی از این پیام آمده است: جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، رخدادی در خور توجه برای به تصویر کشیدن توانایی‌های ملی سرزمین پهناوری است که فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و آموزه‌ها و باورهای دینی عنصر هویت‌بخش آن است. آنان که در این عرصه نقش‌آفرینی کرده و با هنر و دانش خود، توانسته‌اند ظرفیت‌های بومی و قومی را در سطوح بالاتر مطرح کنند و طراحان زبردستی که با قریحه خداداد به خلق آثار خلاقانه پرداخته‌اند و تولیدکنندگانی که با اعتماد و باور به داشته‌های داخلی از طراحی ایرانی حمایت کرده‌اند، سرمایه‌های فرهنگی و ارزشمندی هستند که این رویداد بزرگ را رقم زده‌اند.

از دست‌اندرکاران این جشنواره، که تلاش خود را برای برگزاری پرشکوه آن کار گرفته‌اند قدردانی می‌کنم و آرزومندم به یمن گشایش‌هایی که در عرصه اقتصادی پدید آمده، شاهد توجه بیشتر فعالان این صنعت که ظرفیت همراهی مؤثر با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و طرح اشتغال‌زایی دارند، باشیم.

جشنواره مدو لباس

از حضور مراکز علمی تا گردشگران خارجی / جشنواره مد و لباس فجر در گذر از برج آزادی

ششمین جشنواره بین‌المللی فجر در حالی کار خود را آغاز کرد که در بخش غیر رقابتی علمی و دانشگاهی جشنواره، بیش از 20 موسسه شامل دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی با چیدمان غرفه‌های خود در برج آزادی به ارائه دستاوردهای خود پرداخته‌اند.

موسسات آموزشی حاضر در این بخش از جشنواره شامل نیکونگاران رادپوش، خانه مد آریایی، انجمن موءسسات مد و لباس کشور، خوش پوشان رادین، مشاورین پوشاک، حجاب ماندگار، طراحان تک پوش رائیکا، خلاقان پارچه و لباس روحی، صندوقچه هنر و زیبایی، طراحان مد، هیژا، چیا مد، پوشانیک، فشن دیزاینر، زیبا کاشانه، هنر پارس، یشم، گوشه، مد و لباس ژینو، خانه مد ملی ایران و فوژان نگار پارسیان می‌شدند.

مسابقه+زنده+طراحی+لباس+در+تالار+وحدت (1)

 از مسابقه زنده طراحی تا همراهی صنعت مد و بخش بین الملل در تالار وحدت

چهارشنبه چهارم اسفند، نخستین روز مسابقه زنده طراحی لباس در ششمین جشنواره مد و لباس فجر بود که سال قبل نیز به شکل انفرادی اجرا و در این دوره به شکل گروهی میزبان هنرمندان عرصه مد و لباس شد.

طی روزهای جشنواره، تالار وحدت، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و انجمن طراحان پارچه و لباس کشور، میزبان مسابقه زنده طراحی لباس در حوزه مانتو اجتماع، پیراهن مردانه و ملزومات عفاف و حجاب بود.

صدیقه پاک‌بین، دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران به عنوان مسئول برگزارکننده مسابقه زنده طراحی لباس در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه در حاشیه برپایی این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: اکثر گروه‌هایی که برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کردند، واجد شرایط حضور بودند اما با توجه به اینکه ما کمبود فضا داشتیم و تعداد معدودی می‌توانستند در این برنامه حضور داشته باشند، سعی کردیم بر روی 20 گروه این برنامه ریزی انجام شود که تقریباً گروه‌های مختلف و در هر گروه یک طراح لباس، یک الگوساز و یک نفر هم به شکل دوزنده با هم یک همکاری را انجام می‌دهند و مهارت خاصی را عرضه می‌کنند.

ویترین+ملی+جشنواره+مد+و+لباس+فجر+در+برج+میلاد+

برج میلاد و درخشش 25 برند ایرانی

برندهای برگزیده و جمعی از برترین‌های لباس ایرانی در بخش ویترین ملی ششمین جشنواره مد و لباس فجر، در برج میلاد تهران گرد هم آمدند.

این بخش در قالب غرفه‌های طراحی‌شده و دکوری بر اساس معماری ایرانی برپا شد.

برندهای حاضر در این بخش پس از بررسی کارشناسی از میان درخواست‌های متعدد انتخاب شده‌اند و به عرضه محصولات خود پرداختند

در این دوره لباس‌های ویژه بانوان، آقایان، کودک و نوجوان و نیز عفاف و حجاب بخش‌های اصلی ویترین ملی را تشکیل دادند.

این بخش در طبقات تجاری برج میلاد تهران برگزار شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: بودجه حوزه مد و لباس ناچیز است / رئیس فراکسیون زنان: مجلس دغدغه کارآفرینی دارد

فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی و پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از بخش مسابقه زنده طراحی لباس در روز سوم ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بازدید کردند.

فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه لباس هویت همه انسان‌ها بوده و نشان دهنده فرهنگ، طرز تفکر و پیشینه تاریخی جوامع بشری است اظهار داشت: از نگاه مجلس شورای اسلامی، به وجود آمدن کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در حکم یک قانون بود که در سال 85 تصویب شد و هدف اصلی آن، حفظ هویت اسلامی و ایرانی است.

نمایشگاه+آثار+ششمین+جشنواره+مدو+لباس+فجر+

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز درباره نقش مؤثر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به منظور بررسی فعالیت و کسب و کار جامعه زنان در این عرصه به هنرآنلاین گفت: ما در حوزه زنان مقولات مهمی را داریم که در سطح کلان قابل بررسی هستند و به شدت اصرار داریم قوانینی را که موجب می شود حضور زنان در این عرصه کمرنگ شود را از بین ببریم.

آیین+افتتاحیه+بخش+بین-الملل+ششمین+جشنواره+مد+و+لباس+فجر (1)

آغاز به کار بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر / اهدای گواهینامه اکسپوی 2016 و رونمایی از سند لباس حلال

 مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل ششمین جشنواره مد و لباس فجر، شنبه هفتم اسفندماه با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مهدی افضلی دبیر بخش بین‌الملل جشنواره، غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل، عبدالحسین فخاری رئیس مؤسسه جهانی حلال، همسر جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور و جمعی از نمایندگان مجلس و سفرای دیگر کشورها در ایران در تالار رودکی برگزار شد.

در این مراسم، ضمن رونمایی از سند لباس حلال، گواهینامه اکسپوی 2016 لباس حلال به مدیران برندها و مزون‌های بلندی، ایران‌زمین، بی‌بی جانا و نورا اهدا شد.

در بخش بین‌المللی ششمین دوره جشنواره مد و لباس فجر که از امروز تا دهم اسفندماه برگزار شده است، نمایندگانی از کشورهای فرانسه، تونس، افغانستان، هند، بلغارستان، روسیه و ایتالیا حضور داشتند.

سفیر استرالیا در ایران: آماده بازگشایی شعبه دانشگاه تیف در ایران هستیم

یان بیگز سفیر استرالیا در تهران در حاشیه بازدید از بخش بین‌الملل ششمین جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هر دو کشور ایران و استرالیا در تمامی زمینه‌های فرهنگی و هنری، ظرفیت لازم و کافی برای تبادل دانش در زمینه مد و لباس را دارا هستند.

یان بیگز تصریح کرد: هنر زبانی جهانی دارد و به راحتی از مرزها عبور می‌کند و هر چند دو کشور ایران و استرالیا، فاصله بسیاری در باور و سنت‌های فرهنگی با یکدیگر دارند اما تنوع و قدرت جهانی مقوله مد و لباس کار را برای این هم‌افزایی آسان می‌کند.

سفیر کشور استرالیا در جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر چرایی لغو فعالیت دانشگاه تیف استرالیا (TAFE) در ایران گفت: این دانشگاه فنی حرفه‌ای در بسیاری از کشورها از جمله ایران نمایندگی داشت، اما متأسفانه به دلیل برخی تحریم‌ها مجبور به تعطیلی این مرکز در ایران شدیم.

بازدید+اعضای+کمسیون+صنعت+مجلس+از+مسابقه+زنده+جشنواره+مد+و+لباس+فجر (2)

اهتمام مجلس در مبارزه با قاچاق پوشاک و افزایش بودجه صنایع وابسته در سال 96

دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از ششمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر در گفت و گو با هنرآنلاین بر افزایش بودجه صنایع همچون نساجی در سال 96، توسعه وام‌های بانکی و مبارزه جدی با ورادات قاچاق پوشاک تأکید کردند.

پایان کار چند بخش جشنواره مد و لباس فجر / قبادی: جامعه دانشگاهی، مد و لباس شایسته ایران اسلامی را پیشنهاد کند

اختتامیه بخش علمی دانشگاهی، فرهنگی هنری و انجمن‌ها و موسسات هنری ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، دوشنبه 9 اسفند با حضور جمعی از مسئولان، فعالان حوزه دانشگاهی و طراحان و تولیدکنندگان در سالن اجتماعات برج آزادی برگزار شد.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش علمی دانشگاهی، فرهنگی هنری و انجمن‌ها و موسسات هنری ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر تجلیل شد.

مراسم اختتامیه بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر در برج آزادی

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، شنبه 21 اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.