به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره هنر دهم، جشنواره برترین های مدل مو در ایران به همت اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران و زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار میشود و مجری طرح آن گروه ناب است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند پس از مطالعه فراخوان با توجه به شرایطی که در نظر گرفته شده وارد عرصه رقابت شوند و هر آرایشگری پس از آرایش و معرفی مدل خود، تصاویر آن را به دبیرخانه ارسال کند تا در انتخاب برترین‌های مدل مو ایرانی شرکت داده شود.

مقدمه

جشنواره هنر دهم  به منظور معرفی برترین های مدل مو ایرانی که هویت و اصالت خود را از فرهنگ اصیل ایرانی گرفته است، برگزار می گردد. این جشنواره محل مناسبی است برای نمایش هنر آرایشگران ایرانی که مدل های خود را با درنظر گرفتن ارزش های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی کشور انتخاب و به جشنواره معرفی می نمایند.

اهداف جشنواره

•  فراهم نمودن محلی برای معرفی مدل های مو ایرانی به جامعه

•  هدایت آرایشگران به سوی مدل های بومی و تشویق آحاد مردم به ویژه جوانان به پرهیز از انتخاب مدل های بیگانه و غیرمانوس با فرهنگ و هویت ایرانی

•  تجلیل از آرایشگران برتر شهر تهران

•  نام گذاری مدل های برگزیده در جشنواره و معرفی آنها از طریق ژورنال مدل مو

بخش های جشنواره

*انتخاب مدل مو مردانه برتر ایرانی در 4 گروه سنی (کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال) و در رده های سنی 6 تا 12/ 12 تا 18/ 18 تا 30 /30 تا 50 سال

*انتخاب آرایشگر برتر شهر تهران

*انتخاب خبرنگاربرتر  

*انتخاب رسانه برتر

*انتخاب عکاس برتر

شرایط و مقررات کلی

1- شرکت در جشنواره هنر دهم برای تمامی آرایشگران آزاد است.

2- شرکت کنندگان در انتخاب مدل به شاخصه‌هایی همچون عدم تشابه به فرهنگ بیگانه، عدم شباهت به اصلاح زنانه و عدم شهره شدن مدل در انظار عمومی توجه نمایند.

3- هر آرایشگر می‌تواند فقط 1 مدل از هر گروه سنی را به جشنواره ارسال نماید.

4- آرایشگران می بایست تصویر مدل های خود را مطابق با عکس نمونه در 9 حالت به دبیرخانه ارسال نمایند.(از طریق نشانی آی دی دبیرخانه در تلگرام)

5- با توجه به نام گذاری مدل ها، هر آرایشگر می بایست نام پیشنهادی مدل خود را بر اساس نام های ایرانی اعلام نماید.(در صورت عدم ارائه نام مناسب، دبیرخانه نام های پیشنهادی خود را ارائه خواهد داد)

6- به کلیه آرایشگران که مدل هایشان به جشنواره راه یابد، گواهی شرکت در جشنواره تعلق خواهد گرفت.

7- لازم است شرکت‌کنندگان محترم ارسال آثار و طرح‌های خود را به روزهای پایان زمان‌بندی موکول نکنند و در زمان‌بندی تعیین‌شده ثبت‌نام کنند.

8- در صورت به حد نصاب نرسیدن هریک از بخش‌ها، دبیرخانه جشنواره مجاز به حذف آن بخش خواهد بود.

9- دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار برگزیده تصویربرداری و در بخش های مختلف مانند نمایش یا ژورنال استفاده کند.

10- کلیه شرکت‌کنندگان می‌بایست نسبت به تحویل آثار خود به دبیرخانه در زمان‌بندی که توسط دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود اقدام کنند؛ در غیر این صورت دبیرخانه جشنواره هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آثار تحویلی نخواهد داشت.

11 - داوری در هر بخش مشروط به حد نصاب رسیدن تعداد آثار دریافتی است.

12- شاخص‌های امتیاز بندی عبارتند از: "انتخاب مدل بر مبنای فرهنگ ایرانی، خط بندی، سشوار و فرم بندی، محو سازی مو در کنار خط ها، هماهنگی اصلاح مو با الگوی مرفولوژی، استفاده صحیح از حالت دهندگان و خلاقیت در اصلاح"  است.

*ترکیب داوران و سایر موارد متعاقبا اعلام خواهد شد.

تقویم اجرایی

• مهلت شرکت در جشنواره و ارسال مدل ها از تاریخ 24 بهمن 95 لغایت 24 فروردین 1396

• تاریخ بررسی و داوری آثار ارائه شده به دبیرخانه: از 24 لغایت 26 فروردین سال 1396

• آرایش مجدد مدل ها و مراجعه به آتلیه: از 27 تا 31 فروردین 1396

• تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه: نیمه دوم اردیبهشت ماه 1396

در مراسم اختتامیه، مدل های برتر و آرایشگران برتر شهر تهران معرفی خواهند شد و از ژورنال مدل مو پسرانه و مردانه رونمایی می گردد.

آدرس دبیرخانۀ

تهران، دروازه شمیران، خیابان برادران قائدی، کوچه زرافشان، پلاک 12

ساعت کار دفتر دبیرخانه جشنواره: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:00 صبح الی 14:00

تذکرات

*کلیه اطلاعیه ها از طریق سایت جشنواره به نشانی   www.tenthartfestival.ir   و کانال جشنواره به نشانی   TenthArt@  منتشر می‌شود.

*ارسال آثار و هرگونه سوال از طریق آی دی   TenthArtFestival@   در تلگرام امکان پذیر است.